Opgelost door Simyo: Onverwachte kosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 89571
Gebruiker
friesejongen
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik ben net nieuw klant geworden bij Simyo. Ik zou eerst mijn oude nummer niet meenemen maar omdat dat lang zou duren heb ik besloten het nieuwe nummer
van Simyo te nemen. Ik had gebeld met klantenservice van Simyo met de vraag
dat als ik ouwe nummer niet wou nieuwe nummer kon gebruiken. Ja vertelde
de medewerker van Simyo u kunt u simkaart op internet activeren en gewoon
bellen en smsen. Ik namelijk het pakketje met de simkaart al ontvangen. Ik heb
dit gedaan en keek paar dagen later omdat ik eens wou zien of ik andere belbundel
wou nemen. Toen zag ik dat simkaart niet gekoppeld was ofzo en zag ook dat ik een
rekening had van 40 euro voor het smsen. Dit vond ik vreemd want had met
medwerker gesproken hierover die had hierover niks vermeld. Heb later gebeld
maar moest gewoon betalen ik zei niet zon leuk begin bij nieuwe aanbieder. Heb klacht
via mail gestuurd maar niks op gehoord, alleen of ik symjy wou beoordelen. Ik heb dit nog nooit meeggemaakt.

De oplossing

Wou graag de kosten die ik extra moet betalen vergoed worden.

2 reacties

  1. Auteur
    Simyo
    Datum
    Beste friesejongen,Allereerst welkom bij Simyo. Wij betreuren het om dit bericht hier te lezen. Graag geven wij wat uitleg over deze situatie. Bij Simyo is het inderdaad zo dat u pas gebruik kunt maken van het Simyo 06nummer, als u heeft doorgegeven af te zien van nummerbehoud. Dan starten wij het abonnement. Dit om te voorkomen dat u bij 2 providers tegelijk abonnementskosten zou betalen.
    Wanneer u gebruik maakt van de simkaart zonder dat het abonnement van start is gegaan of de bundels actief zijn, wordt al het verbruik tegen het buitenbundeltarief berekend. Dit kan dan snel oplopen. Dat uw abonnement nog niet gestart is, laten we op verschillende momenten tijdens het bestelproces weten, ook tijdens het aanvragen van het nummerbehoud wijzen we hierop. In de emails over nummerbehoud staat tevens vermeld wat u in orde dient te maken, wanneer u toch besluit van het nieuwe nummer gebruik te gaan maken. Wij proberen die informatie nog steeds te optimaliseren, zodat misverstanden zoals nu bij u niet hoeven te ontstaan.
    Het is vervelend dat dit toch nog is gebeurd. Wanneer u wilt dat wij nogmaals naar uw specifieke situatie kijken, dan ontvangen wij graag een email met uw 06nummer, postcode en huisnummer. Deze mag u sturen naar Webcare@simyo.nlVriendelijke groet,Simyo WebcareSimyo.nl/forum
  2. Auteur
    friesejongen
    Datum
    Mijn klacht is naar tevredenheid opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
friesejongen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Simyo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen