Klacht Simyo: Opnieuw spook nota van Simyo

# 181985
Adyvon

Volgens mijn toestel sms verstuurd:
Vanuit Estland op 5 juli om 12.06
5 juli om 12.10
Vanuit Finland op 8 juli om 16.33
Vanuit Duitsland op 29 juli om 14.17

Volgens de specificatie gaat Simyo sms in rekening brengen:
Vanuit Estland op 5 juli om 12.01:50
Vanuit Finland op 8 juli om 16.33:57
8 juli om 16.33:59
Vanuit BERMUDA op 8 juli om 21.41:47
Vanuit Duistland op 29 juli om 14.19:34
Ze zijn blijkbaar helderziend want ze brengen al sms kosten in rekening als ik die sms nog aan het typen ben .
Ik ben niet in Bermuda geweest maar Simyo brengt toch sms in rekening; zij presteren het om van Finland naar Bermuda te reizen in 5 uur terwijl dat 13.45 uur vliegen is…. !

Het blijkt dus dat hun hele charging systeem van alle kanten rammelt.
Ik vind dat ze niet meer dan de gemaakte kosten in rekening mogen brengen, de bekende opmerkingen over de sms centrale +31653131313 ten spijt. Dus zullen ze hun systemen moeten nakijken en vooral corrigeren en het teveel betaalde teruggeven.

Simyo
    Beste heer Frijters,

Wat vervelend dat er een sms'je in rekening is gebracht vanuit de Bermuda. Dat lijkt inderdaad niet te kloppen. In welk gebied was je toen? Het kan zijn dat je op dat moment op een boot zat en het verbruik verkeerd werd geregistreerd.

Ik heb je aansluiting er gelijk bij gepakt en ik zag dat het om één sms'je gaat. Klopt dat? Ik heb de kosten voor dat sms'je op de factuur van augustus vergoed. Vind je dat een goede oplossing?

Groetjes,
    Simyo Webcare
    Adyvon
    Gelukkig kan ik mijn abonnement binnenkort opzeggen want jullie begrijpen er echt niets van. Het gaat mij niet om die paar centen, maar zorg er eindelijk eens voor dat jullie systemen geen spooknota's meer versturen
    Simyo
    Beste heer Frijters,

We zouden het natuurlijk heel jammer vinden wanneer je besluit je abonnement op te zeggen.
    Het kan helaas voorkomen dat een telefoon verbinding maakt met een satelliet of maritiem netwerk, waardoor er afwijkend verbruik wordt geregistreerd. Om deze reden hebben wij de kosten van het sms'je vanuit Bermuda vergoed. Ik begreep uit je reactie ook dat dit onderdeel was van de gewenste oplossing. Mijn excuses als je verkeerd bent begrepen.

Als je nog vragen of feedback hebt, dan hoor ik dit graag via e-mail op webcare@simyo.nl of via ons forum via www.simyo.nl/forum.

Groetjes,
    Simyo Webcare
    Adyvon
    wat maakt dat nou uit, maritiem of satelliet; jullie systemen moeten er voor zorgen dat de juiste kosten in rekening gebracht worden. Net als de vorige keer geen enkele toezegging dat simyo hier iets aan gaat doen!