Klacht Simyo: Overname mobiel nummer wordt steeds uitgesteld

Ontevreden beller

In december heb ik Simyo gevraagd om oude zakelijke nummer over te nemen. De contractsperiode van mijn nummer liep op 2-10-2015 af. Inmiddels heb ik begrepen dat ik pas eind april overgezet wordt, wat betekent dat ik 4 maanden het volledige zakelijke tarief mag betalen, voor capaciteit die ik niet gebruik. Ik vind dat zonder van mijn geld en volksverlakkerij, omdat de contractperiode was afgelopen. Het zakelijke contract liep bij KPN, de moeder van Simyo.

Om het nummer te kunnen overzetten naar een andere provider, moest ik het zakelijke nummer overzetten naar een particulier nummer en zou het, omdat het nummer sinds 2-10-2015 vrij was, mogelijk moeten zijn om binnen een week het nummer over te zetten. In het verleden heb ik dat ook gedaan en dit werkte prima. Nu lijkt het erop dat KPN mij nog minimaal 3 maanden het volledige zakelijke tarief wil laten betalen voor ik over kan. Bij het invullen van het nummeroverdrachtsformulier is niets gemeld over tarieven of duur.

Ik heb meerdere malen Simyo benaderd en krijg iedere keer een overzetdatum die verder in de toekomst ligt. Zij geven aan dat het echt aan KPN ligt. Ook heb ik een klacht ingediend bij KPN waarop ik nog geen reactie heb ontvangen.

1. Ik wil dat mijn nummer direct wordt overgezet naar Simyo
2. Ik wil de bedragen die KPN heeft geind binnen een week teruggestort hebben en dat geen nieuwe bedragen meer worden geind.

Simyo
    Beste C van Rijn,

Wat vervelend dat de overname van uw nummer zo moeizaam verloopt. Er geldt helaas een opzegtermijn van drie maanden voor zakelijke abonnementen.

Als wij een verzoek voor nummerbehoud invoeren op een eerdere datum wordt deze simpelweg afgewezen door uw huidige provider.

Er is inmiddels een aanvraag goedgekeurd voor 25 april 2016.

Voor een antwoord op u andere vragen, wil ik u adviseren contact op te nemen met uw huidige provider.

Nog een fijne dag toegewenst!

Vriendelijke groet,
    Simyo Webcare

Ook een klacht indienen over Simyo?