Opgelost door Simyo: Simyo brengt intgernet kosten in rekening terwijl ik internetbundel had.

sad Opgelost
Frisman

Ik heb Simyo prepaid als 2e telefoon. Datagebruik staat expliciet uitgeschakeld. Op 17 juli 2017 wilde ik internetten en schafte daarom een internetbundel aan van 500 mb voor €7,50 om 11:13. Ik had toen helemaal niet geïnternet. Daarna heb ik via VLC player soort van radiostation geluisterd tot ongeveer 14:00. Dat was 15 mb + 1 mb twitter zo rond 14:00. Om 14:11 krijg ik een SMS van Simyo dat ik geen internetbundel heb en daarom 15 cent per MB betaal. Terwijl ik dus diezelfde dag zo rond 11 uur bundel had aangeschaft. En hebben ze die 17 mb in rekening gebracht voor € 2,55. Terwijl ik dus wel een bundel had die niet gebruikt werd. Gelijk gebeld en daarna is die bundel pas geactiveerd.

Makkelijk recht te zetten lijkt me, want zij kunnen heel makkelijk zien dat ik een sms om 14:11 kreeg waarin stond dat ik geen internetbundel had wat niet klopt.

Simyo zegt, nee die 17 mb zijn achtergrond gegevens, lekker makkelijk terwijl dat aantoonbaar niet klopt. Die 17 mb is van VLC player en twitter.

Zie bijgevoegde screenshots.

De vraag is waarom is die internetbundel pas na 14:11 geactiveerd en waarom niet gecorrigeerd terwijl ze het wel kunnen zien.

Dit lijkt gewoon oplichting en niet de wil om het op te lossen. Want ik betaal zo 10 euro voor 517 mb internet. Als dat elke keer zo gaat dan kan ik net zo goed sim-only nemen.

Ik had een internetbundel aangeschaft, dus MB daaruit halen en niet los in rekening brengen

Bijlagen

Simyo
    Hoi AR Fris,

Wat vervelend dat het een beetje mis is gegaan met het jouw internetbundel en dat je hierdoor MB's buiten je internetbundel hebt verbruikt.

Ik wil graag kijken of we dit kunnen oplossen. Zou je je gegevens kunnen e-mailen naar webcare@simyo.nl? Dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen!

Ik hoor graag van je.

Groetjes,
    Simyo Webcare
    Gedaan
    Simyo
    Hoi AR Fris,

Bedankt voor de screenshot.

Goed dat je ons een mail hebt gestuurd! Ik zal er vandaag naar kijken en help je hiermee dan verder. Wacht het gerust af.

Groetjes,
    Asma

Frisman
Bedrag is teruggestort. Zij bleven echter wel vasthouden dat ik in 2 minuten 17 MB achtergrond gegevens had verbruikt wat niet zo was en kon ik duidelijk zien in app die data bijhoudt. Ik had heel die dag alleen 17 mb verbruikt en niet in 2 minuten. Kan nooit. Maar goed, de technische ICT dienst is niet echt eerlijk daar, niet op orde, maar het is teruggestort.

Ook een klacht indienen over Simyo?