Klacht Simyo: Simyo is niet koosjer

ex-simyo-klant

Simyo werft met fraaie woorden en reclame van de Consumentenbond. Ook lijkt het dat je gewaarschuwd wordt bij overschrijding van je limiet. Maar dat geldt alleen voor je internetlimiet. Voor de bellimiet krijg je geen waarschuwing. Als je over de limiet heen gaat, is het kassa voor Simyo. Trap er niet in!

Een fatsoenlijk bedrijf hoort te waarschuwen voor onverwachte kosten. Simyo doet dat bewust niet. Pertinent slecht. En ontzettend vreemd dat juist de Consumentenbond zich voor dit karretje laat spannen en daarmee in dezelfde louche hoek terechtkomt.

Simyo
    Beste heer Hogenkamp,

We begrijpen dat dit probleem u erg hoog zit, wanneer u deze reactie op 6 verschillende klachtensites plaatst.

Graag gaan wij toch in op uw klacht, omdat u ons het gevoel geeft dat een waarschuwingsbericht de enige manier zou zijn om uw buitenbundel verbruik te kunnen voorkomen. Ondanks het feit dat deze optie niet is vastgelegd per wet, zoals dit zo is bij Internetverbruik, geven we Simyo klanten voldoende mogelijkheden om je verbruik buiten bundel te beperken.

Zo hebben we de Mijn Simyo app + widget, waarmee je op elk moment van de dag kunt checken of je niet buiten je bundel bent gegaan. Daarnaast zien we dat uw buitenbundel verbruik voorkomen had kunnen worden, door de aanschaf van een iets grotere belbundel. Natuurlijk is dit mogelijk, omdat je deze bij Simyo elke maand kosteloos kunt aanpassen.

Ondanks dat vinden wij het erg jammer om te zien dat u het abonnement hebt opgezegd. Uiteraard wensen wij u wel heel veel succes met de zoektocht naar een provider die beter aansluit bij uw verwachtingen.

Simyo webcare

ex-simyo-klant
    @Klachtenkompas: u geeft aan dat Simyo een voorstel tot afhandeling doet. Dat is onjuist, dat kunt u zien. Omdat u gelieerd bent aan de Consumentenbond gaarne het verzoek tot aan de wet te regelen dat providers als Simyo, die BEWUST profiteren van overschrijdingen van de bellimiet door mensen (dan wel van te grote bundels) gedwongen worden een melding te geven bij naderend einde van de bundel. Dit is technisch geen probleem. Het is wel een probleem voor HEEL VEEL Nederlanders.
    ex-simyo-klant
    Simyo heeft niets gedaan aan de klacht, behalve herhalen dat ik zelf in de gaten moet houden of mijn bellimiet eraan komt. Simyo heeft een verdienmodel dat uitgaat van buiten de bundel bellen. Dan ineens gaat het tarief van 2 naar 30 cent. Terwijl de techniek om te waarschuwen er wel is bij broer Telfort. Bewuste onethisch handelen van Simyo en KPN. En de Consumentenbond doet gewoon mee, want Simyo betaalt flink voor het predikaat Beste Provider. En zo rotzooit ieder maar wat aan.

ex-simyo-klant

Ook een klacht indienen over Simyo?