Klacht Simyo: Simyo zorgt voor versneld opraken van de ingekochte belbundel

aquarius

Klacht betreft de provider Simyo.
Zoals bekend leveren de meeste providers nog steeds een abonnement icm afrekenen per minuut voor bellen en sms'en. Simyo is hier niet anders in.
Echter, waar het spaak loopt is bij de afrekening van de gesprekken.
Simyo stelt dat alleen gesprekken (met een persoon danwel voicemail) worden doorberekend en geen oproepen (let op het verschil!) waarbij deze verbinding niet tot stand komt. In mijn nota is een groot aantal oproepen vermeld die korter dan 4 seconden hebben geduurd en waarbij geen verbinding tot stand is gebracht. Deze oproepen zijn wel meegerekend als zijnde een minuut gesprek zodat ik zeer snel door de belbundel heen was. Deze klacht en dit onderwerp is al door meerdere andere klanten van dit bedrijf gemeld op diverse fora. Als deze minuten niet zijn meegerekend klopt de nota niet (alle oproepen zelf opgeteld!).

Compensatie voor geleden schade en hoogte nota. Rectificatie van omschrijving en technische details op website zodat consument weet waar hij aan toe is. Nu is er sprake van misleiding danwel dwaling hetgeen strafbaar is.

Simyo
    Beste heer Kuperus,Wij vinden het vervelend om uw bericht hier aan te treffen.
    Wat u aangeeft klopt. Een gesprek vindt u terug op uw factuur op het moment dat er een verbinding is geweest. Op het moment dat u een gesprek van 4 seconden op uw factuur terugziet, is er ook daadwerkelijk een verbinding geweest van 4 seconden. Dit hoeft niet per se met persoon aan de andere kant te zijn. Het kan ook zijn dat uw toestel kort verbinding legt met de voicemailservice. Om te zorgen dat u niet buiten uw bundel belt kunt u Mijn Simyo in de gaten houden. Als u graag heeft dat wij naar uw specifieke situatie kijken, willen wij u vragen of u uw bericht naar webcare@simyo.nl kunt sturen.
    Vriendelijke groet,
    Simyo Webcare
    Simyo.nl/forum

Ook een klacht indienen over Simyo?