Klacht Simyo: Wanstaltig hoog buiten de bundel tarief internet

F. Wouters

Mijn dochter heeft een Simyo-+ 500MB internet abonnement. Zonder dat ze het wist heeft iemand haar een zeer grote verzameling foto's gestuurd terwijl ze in de trein zat en waardoor ze 811 MB verbruikt heeft. €47 extra aan kosten! Bij soortgelijke gevallen op hun eigen website geeft Simyo niet thuis dus ik ga niet eens meer klagen. Maar ik ga wel waarschuwen.

De oplossing is namelijk heel simpel maar die wil Simyo niet invoeren omdat ze dat heel veel woeker-inkomsten scheelt: Stuur bij het bereiken van de datalimiet een sms met toestemming voor overschrijding van de limiet en zet tot die toestemming de datastroom stop.
Heel simpel.

Maar dit doet Simyo niet omdat de huidige methode (gewoon doorleveren) heel veel geld oplevert. Bah wat een smerige onethische praktijken. Kijk uit voor Simyo want ze zijn een paar € per maand goedkoper maar aan het eind van de rit ben je duurder uit.

Laat de provider bij het bereiken van de datalimiet een sms met toestemming voor overschrijding van de limiet en laat hun de datastroom stopzetten tot die toestemming verkregen is.

Simyo
    Beste heer of mevrouw Wouters,Wij vinden het vervelend dat uw dochter te maken heeft gekregen met ongewenste kosten.
    Simyo stuurt echter tweemaal een e-mail en een SMS bericht ter voorkoming van ongewenst hoge kosten. Eenmaal wanneer 50% van de databundel verbruikt is, en eenmaal wanneer 100% verbruikt is. Ook is het verbruik op elk gewenst moment in te zien op Mijn Simyo en onze Mijn Simyo app.Helaas ligt de oplossing die u wenst niet binnen ons bereik. Een zogenaamd dataplafond wordt niet geboden.
    Juist daarom maken wij onze website en applicatie zo toegankelijk mogelijk.Graag zouden wij de gegevens van uw dochter nagaan om te zien of er zich onregelmatigheden hebben voorgedaan,
    maar met de door u verstrekte gegevens is de aansluiting niet vinden.Wilt u zo vriendelijk zijn uw dochter te vragen dit per mail te sturen naar webcare@simyo.nl?Vriendelijke groet,Simyo webcaresimyo.nl/forumwebcare@simyo.nl
    F. Wouters
    Ik geloof helemaal niet dat Simyo het vervelend vindt dat mijn dochter onverwacht hoge kosten heeft gehad want die kosten zijn ten goede gekomen aan .... juist Simyo.
    Verder gaat Simyo niet echt in op mijn voorstel tot verbetering van haar systeem:
    "Helaas ligt de oplossing die u wenst niet binnen ons bereik. Een zogenaamd dataplafond wordt niet geboden.
    Juist daarom maken wij onze website en applicatie zo toegankelijk mogelijk", zegt Simyo.
    Consument: leest u dit 3x en trek uw conclusies!