Klacht Sissy-Boy: Kosteloos annuleren bij online aankoop, maar door winkelaankoop 250 euro armer.

sad Niet opgelost
VerlorenKlant82

Het betreft de bestelling van een 4-zits ecoleer bankstel die wij zondag 4 augustus hebben besteld bij de vestiging op het KNSM-eiland in Amsterdam.
Wij zagen een bank die wij zochten op de website van Sissy-Boy en omdat wij eerst wilde voelen of deze ook lekker zou zitten hebben wij de winkel gebeld om te vragen of daar een exemplaar stond zodat wij dit konden testen.
Dit was het geval en zijn daarom naar de winkel gegaan. Daar stond de bruine variant, maar op het kleurstaal vonden wij de groene kleur ook erg mooi.
De medewerkster van de winkel gaf aan dat deze ook bij haar besteld kon worden en dat er een levertijd van 8 tot 12 weken op zou zitten. Wij kochten meteen alvast een bijhorend kussen. Thuis aangekomen merkte wij met dat kussen dat deze kleur groen toch niet bij ons interieur paste en hebben 5 dagen later op 9 augustus een mail gestuurd naar de klantenservice met de vraag/ het verzoek de bestelling te wijzigen naar de bruine variant. Toen begon de ellende. Wij kregen te horen dat dit niet meer mogelijk was tenzij er 25% van de aankoopsom betaald zou worden, dit betreft 250 euro, om de wijziging door te geven. De bank zou door de fabrikant al in behandeling genomen zijn. Dit vinden wij uiteraard een absurd hoog bedrag en waren het hier niet mee eens. Na contact met de winkel en medewerker Nynke (van de customer service, overigens alle lof voor haar communicatie en begrip), bleef het antwoord dat er 250 euro betaald moest worden voor het annuleren van de bank en daarna de bruine kleur besteld kon worden. Het meest bizarre van dit verhaal is dat wanneer ik de bank via internet zelf besteld zou hebben ik tot op het moment van het maken van de leveringsafspraak (dus misschien weken verder, nadat de bank al helemaal gemaakt zou zijn), ik het gewoon kosteloos had mogen annuleren.De winkel mag zijn klanten hier wel op wijzen (“let op meneer/mevrouw, als u bij ons in de winkel koopt moet u 250 euro betalen als u nog een wijziging wilt doorgeven, als u het thuis besteld heeft u deze ellende allemaal niet!) Bovendien werd er in de winkel een tablet gepakt waarbij er een simpele internetmodule werd doorlopen waarbij ik ook zelf mijn gegevens moest intypen. Het had geen enkele meerwaarde. Kortom er wordt nu een bank gemaakt die wij niet willen, we moeten zelf maar op marktplaats deze bank zien kwijt te raken. Maar wij zullen deze niet annuleren omdat wij niet 250 euro gaan betalen voor lucht.

Een passende oplossing voor ons probleem

VerlorenKlant82
    Na meerdere mails waarbij het bedrijf niet laat merken om een oplossing te vinden, komt er na het formuleren van een klacht opeens het voorstel om de 25% wijzigingen/annuleringsbetaling aan te passen naar 10%.
    Daarbij gezegd hebbende dat de winkel van aankoop wel op een andere manier mee wilde denken om de klantgerichtheid die bij het hoofdkantoor blijkbaar ver te zoeken is te compenseren, wij hebben besloten geen extra betaling te willen doen aan het bedrijf en laten daarmee de order maar staan. Ik hoop dat Sissy-Boy nog duidelijker zal maken dat er een wereld van verschil in rechten zit wanneer je een bank aanschaft in de winkel of dit online doet.

VerlorenKlant82
Een iets lager percentage berekenen om de wijziging van de bestelling door te kunnen geven.

Ook een klacht indienen over Sissy-Boy?