Klacht Sixt Autoverhuurbedrijf: onterechte schadeclaim, 4,5 maand na dato.

# 519128
SIXTklacht@21

SIXT biedt een service aan waarbij je autos kunt gebruiken per minuut/dagdeel die overal in de wijk geparkeerd staan-SIXT share.
Het gaat om electrische autos en aanmelden en 'lenen' gaat erg makkelijk.
Bij het ingebruiknemen maak je fotos van eventuele schade die je in de daarvoor bestemde app kunt uploaden en vervolgens rij je weg.
Dat uploaden gaat zeker niet zonder problemen. Vaak loopt de app vast of moet je een foto meerdere keren opnieuw maken en/of uploaden.

Meerdere keren heb ik in de periode dat ik geen eigen vervoer had gebruik gemaakt van deze service.
Eind September 2020 was een van de laatste keren dat ik een auto gebruikte van SIXT, aangezien ik 1e week van oktober weer mijn eigen vervoer terug had.
Ruim een maand later, begin November 2020, kreeg ik uit het niets bericht van SIXT dat ik 26 September schade had gereden aan een van de auto's.
Ik heb daarop gereageerd dat ik de schade herkende als schade die al aan de auto was toegebracht voordat ik ermee wegreed en dat ik die bij mijn weten had geupload in het systeem.
Daarop heb ik niks meer vernomen, totdat ik 2e week Februari 2021 weer een bericht ontving met een rekening van ruim 650 euro.

Ik kan in de app niet meer zien welke schadefoto's ik destijds heb geupload en ik kan ook niet zien of er fotos niet goed zijn geregistreerd die ik wel gemaakt heb.

We hebben het hier over schade die 4,5 maand geleden aan de auto zat toen ik ermee wegreed, waarover ik dan ruim een maand later bericht kreeg van SIXT en waar nu een gepeperde rekening voor komt die ik volgens SIXT binnen 5 dagen moet betalen.

Ik zou deze onterechte claim gerectificeerd willen zien.
Daarbij: ik zie online dat er veel dezelfde klachten zijn en iig ook veel uit dezelfde periode.
Er zou onderzoek verricht moeten worden naar deze vreemde praktijken van SIXT.

Wij vinden dat Sixt Autoverhuurbedrijf hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Sixt Autoverhuurbedrijf?