Klacht Sixt Autoverhuurbedrijf: Binnen de regeltjes van de wet mensen oplichten/afleggen

P. Berbie

Een auto gehuurd bij sixt met een studentencreditcard met een limiet van €1.000 het was een jaguar met een totale huurprijs van €196,96 voor drie dagen.
In de meer dan 30 bladzijde tellende algemene huurvoorwaarde staat ergens wel in kleine lettertjes vaag beschreven dat de borg €2000 of €4000 kan zijn dit heb ik helaas pas achteraf gezien. Verder wordt dit nergens vermeld tijdens het betaal en bestel proces.

De auto wou ik dus ophalen maar ik kreeg hem niet mee omdat er €2500 borg werd gevraagd toen ik bij sixt was en mijn studentenlimiet van de creditcard gaat maar tot €1.000 Daarna moest ik de auto dus annuleren. Maar dit vind ik dus echt oplichterij er wordt een annuleringsfee gerekend gelijk aan de huurprijs voor 3 dagen 100%. (staat ook in de algemene voorwaarde in kleine lettertjes)
Dus je hebt geen auto gezien maar bent toch het complete huurbedrag voor drie dagen kwijt. Mijn broer had nog een luxere jaguar gehuurd hij werd met een borg van €4.000 geconfronteerd en heeft een week van te voren geannuleerd maar moest toch het hele huurbedrag betalen( de zogenaamde cancelationfee)
Ik vind Sixt maar een grote oplichtingsbende, als je nou een cancelationfee van €50 rekent op een auto of max 50% oke, maar 100% ?
En zet minstens duidelijk bij het bestel en betaalproces dat je met zulke hoge borgen wordt geconfronteerd. Dit is dus gewoon het verdienmodel van Sixt. Stiekem in de kleine lettertjes vaag de hoogte van de borg beschrijven, wetende dat de meeste mensen zoveel duizende euro's niet hebben of hun creditcard die limiet niet heeft en dan een cancelationfee van 100% rekenen. Ze krijgen dus gewoon de volle huurprijs terwijl ze geen auto verhuurd hebben, echte oplichters ik hoop dat jullie genieten van die €196.96 ik zal nooit meer een auto bij jullie huren, en ik zal iedereen vertellen wat voor oplichters jullie zijn.

Ik hoef geen oplossing ik zal nooit meer iets huren bij dit bedrijf en het ook iedereen afraden. Dit is gewoon binnen de regeltjes van de wet mensen oplichten. En als het geen oplichters zijn dan zijn het iniedergeval een stel afleggers, zo hoor je niet met mensen om te gaan. Het is een misselijkmakend verdienmodel.

Wij vinden dat Sixt Autoverhuurbedrijf hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Sixt Autoverhuurbedrijf?