Klacht Sixt Autoverhuurbedrijf: Onredelijke en absurde huurvoorwaarden bij Sixt rent a car

Tennisser

Annuleren huurauto bij Sixt
Ik heb 5-3-2018 een huurauto voor 7 dagen (periode 29/3 t/m 4-4) gereserveerd omdat wij in afwachting zijn van een nieuwe auto die pas in week 16 afgeleverd zou gaan worden.
Nu werden wij echter vandaag gebeld dat de nieuwe auto volgende week al komt dus willen wij de huurauto annuleren. De kosten waren € 341,97 voor 7 dagen. Ik heb een prepaid boeking gedaan, direct betalen voor € 296,97. Als ik later zou betalen dan zou de prijs € 344,98 zijn excl. toeslagen, zie bijlage print website. Verschil € 48,01. Meestal is het toch zo dat als je gelijk betaald je korting krijgt, zo ook hier. Echter als je annuleert wordt je dubbel en dwars terug gepakt. Nu moeten wij € 170,99 betalen, 3 dagen huur inclusief toeslagen (de helft van de totale huurkosten), zie onderstaande mail, dit kan toch niet waar zijn, dit is toch pure oplichting van consumenten. Tevens voeg ik print website en bevestiging reservering toe.
Geachte T Vonk,

U heeft via Sixt.nl een prepaid reservering geplaatst met reserveringsnummer 9860336426. Dit houdt in dat u ervoor heeft gekozen vooraf het huurbedrag aan Sixt te voldoen via uw credit card. Wanneer u een prepaid reservering wenst te annuleren, zijn hier kosten aan verbonden.
Bij annulering wordt het voorschot terugbetaald, met uitzondering van de annuleringskosten ter hoogte van de huurpijs van maximaal 3 dagen (inclusief extra's en toeslagen).

Wanneer u deze reservering wenst te annuleren, zullen de kosten op dit moment EUR. 170,99 bedragen. Indien u wenst zullen wij de reservering voor u annuleren en u hiervan een bevestiging toesturen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft, vernemen wij deze graag.

Reservations Team

Directie Karen van den Boom, Oliver Kaltenbach
Deutsche Bank NV, Amsterdam, rek.nr. 265421527
IBAN: NL41DEUT0265421527 BIC: DEUTNL2A
V.A.T.: NL806277300B01

Ik ben bereid 1 dag huur te betalen, maar geen 3. Dit is werkelijk absurd. Ik heb slechts administratieve kosten bij Sixt veroorzaakt.
Ik heb vandaag gebeld met Sixt en mijn verontwaardiging uitgesproken, maar stellen zich op het standpunt dat ik bij het maken van de reservering akkoord ben gegaan met de voorwaarden!!

Wij vinden dat Sixt Autoverhuurbedrijf hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Sixt Autoverhuurbedrijf?