Klacht Sixton.nl: Kapotte Laarzen

Klachtnummer
# 85367
Gebruiker
Klasens
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Dit voorjaar heb ik laarzen van merk gekocht bij de plaatselijke winkel "Agrarisch Centrum Snijders Jager" in Wachtum. Het waren laarzen met de out dry merkjes er op. Een aantal weken geleden kreeg ik natte voeten tijdens het werk. Ik heb de laarzen naar de winkel terug gebracht die ze toen heeft op gestuurd naar hun leverancier. Na een week kreeg ik te horen dat ik de laarzen niet goed had behandeld en dat het mijn schuld was dat ze lek waren. Er zaten scheuren in de zool. Na inspectie klopte dit. De scheurtjes zijn alleen te zien als je de laarzen om buigt. Maar volgens mij komt dit niet door mijn werk. Ik ben namelijk grondwerker bij een drainagebedrijf, en werk veel met een schop. Volgens mij moeten werklaarzen hier tegen bestand zijn. De andere laarzen die ik hiervoor heb gekocht van andere merken waren dat zeker wel. En als dat niet zo is moet Sixton dit vermelden in de brochure van de laarzen.

De oplossing

Normaal doe ik twee jaar met een paar laarzen van rond de 100,- euro. Deze kosten 130 en zijn nog geen jaar oud. Ik verlang geen nieuwe laarzen maar wel een korting op een paar nieuwe laarzen. Verder vind ik dat het bedrijf Sixton, de laarzen moet verkopen met de informatie dat de laarzen kunnen gaan lekken door werk met schop of spade.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Sixton.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Sixton.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen