Klacht Sky international tours: Om 05.30 uur, we sliepen net, gaat midden in de nacht (hard) de telefoon. We schrokken ons wezenloos. Door de telefoon werd ons

Anoniem

Geachte mevrouw/ Mijnheer,

Hierbij dien ik een klacht in naar de wijze waarop Skytours, de reisleiding van Sky tours In Egypte en het management van het hotel Faraana height resort, Sharm El Sheikh ons vakantie op grofte wijze heeft verpest en verziekt.

Feiten
Op 16 oktober 2012 boekte ik een reis voor twee volwassenen en twee kinderen Sharm El Sheikh bingo 4 ster via uw reisorganisatie
(zie voor reisdocumenten vakantie Egypte - 29969 het boekingsnummer). We vertrokken om 21.45 uit Schiphol en kwamen om 03.00 uur in de ochtend op het vliegveld Sharm El Sheikh. We kwamen uiteindelijk om 05.00 uur in het hotel Faraana height resort. We werden door een medewerker van dit hotel naar onze kamers gebracht. De kamers bevonden zich op een zeer afgelegen donkere plek en ruim tien minuten lopen vanuit de receptie. We kregen twee kamers toegewezen. Hoewel wij in Egypte gewent zijn een doorgeschakelde familie kamer (twee persoonskamers die met een tussendeur aan elkaar geschakeld zijn) krijgen wij hier twee aparte kamers met elk een twee een persoonsbed. Na ruim 12 uur gereisd te hebben waren we uitgeput en wilden we alleen maar slapen. Echter de bedden waren zo vies, bloedplekken en gele plekken en haren zaten op de lakens( foto’s beschikbaar). Met behulp van eigen strand lakens die we op de bedden spreidde hebben we toch getracht in de bedden te slapen.

Om 05.30 uur, we sliepen net, gaat midden in de nacht (hard) de telefoon. We schrokken ons wezenloos. Door de telefoon werd ons op een zeer agressieve wijze te kennen gegeven dat we uit de kamer moeten omdat de receptie een fout heeft gemaakt. Volgens de medewerker hebben we geen recht op twee kamers. Ik heb de medewerker vriendelijk verzocht ons even te laten uitrusten en als het licht werd ik naar de receptie zou komen, om dit op te lossen. Nog geen kwartier later wordt er heel hard op de beide kamerdeuren gebonsd. Omdat mijn kinderen in de andere kamer lagen, en ik niet bij hun kon komen, behalve door de openbare gang ,werd ik zeer angstig. Denkende aan de afgelegen donkere plek waar wij zaten diende ik nu de deur te openen voor ons onbekenden. Het bonken op de deur bleef echter aan houden. Omdat ik bang was dat een van de kinderen wakker zou worden een de deur open zou doen, heb ik besloten om toch te kijken wie daar was. Twee grote Egyptenaren stonden voor de deur en ik moest meekomen naar de receptie. Toen ik aangaf dat mijn kinderen sliepen en ik ze niet alleen in de kamer wil achterlaten werden ze zeer agressief. Schreeuwend moest ik nu mee komen! Ik voelde mij zeer angstig, bedreigd en geïntimideerd. We hebben de ene kamer verlaten en zijn met zijn vieren in de andere kamer gebleven. We waren zo bang, heb de deurdicht gegooid en samen met de kinderen in angst gezeten tot het licht werd.

Om 8 uur in de ochtend ben ik naar de receptie gegaan. Ik moest een kamer inleveren werd mij te kennen gegeven. Ik protesteerde nog en gaf aan dat de kamer die wij nog hebben maar twee bedden staan en wij met zijn vieren zijn. Er werd mij te kennen gegeven de sleutel van de andere kamer in te leveren, letterlijk graaide de medewerker mij de sleutelt uit de handen.

De zelfde ochtend hier melding van gemaakt bij de reisleiding de heer Mehdi. Deze man was alles behalve behulpzaam. Op een zeer arrogante wijze gaf hij aan dat ik niet moest denken recht te hebben op twee kamers. Ik gaf heb aan dat ik geen twee kamers wou maar wel vier bedden, dat ik daar in ieder geval recht op heb aangezien ik ook voor vier personen hebt geboekt. Hij werd erg boos en gaf aan dat ik hier niet de dienst kon uitmaken, het is mijn land en ik maak hier de dienst uit, aldus de heer Mehdi. Hij liep weg en gaf aan dat ik maar om 16.00 uur terug moest komen. Ik ben terug gegaan. Maar om 16.uur was hij er niet. Ik heb hem vanuit het hotel gebeld. Hij gaf aan dat hij morgen ochtend zou komen en ik maar in die ene kamer moest verblijven. Er werd een vies machtsspelletje gespeeld dat was duidelijk. Weer naar de receptie en aangegeven dat wij moeilijk met zijn vieren op twee aparte een persoon bed kunnen slapen. Ook hier geen gehoor.

We hebben de nacht doorgebracht in die kamer. Er was geen water, wc trok niet door en overal was het vies, tegels lagen los en schimmel in de badkamer enz.( foto’s zijn beschikbaar). De kinderen hebben met zijn drieën en met opgerolde badlakens als kussen zo goed als het kon in de twee bij elkaar gezette bedden geslapen. Ik heb de hele nacht op een stoel gezeten, er was immers geen ruimte om met zijn vieren in de bedden te slapen.

De volgende dag bel ik vanuit Egypte naar Sky tours en doe melding van de klacht. Skytous de heer Michiel zal er als aan doen om ons te helpen zo belooft hij.

De volgende dag begon de strijd weer om vier slaapplekken te krijgen.. De reisleider de heer Mahdi kwam pas laat in de middag, 16.00 uur. Spottend zegt hij, verwacht te hebben dat het probleem al opgelost zou zijn. Weer gaf hij aan dat ik om 18.00 uur terug mag komen. Hij gaat het uitzoeken. En weer is hij niet meer te traceren. We slapen weer in de vieze kamer. De volgende ochtend let op! al die tijd hebben we geen gebruik kunnen maken van de sanitaire voorzieningen op de kamer. Onze tanden poetsen doen we op de centrale toilet en douchen bij het zwembad.

De derde dag. Het probleem word besproken met de hotelbedrijfsleider, de heer Reda Aborte. Ook die beloofd dat hij tegen 12.uur een andere kamer voor ons heeft. Maar wederom gebeurd er niet. Ook vanuit Sky tours Nederland wordt het probleem niet opgelost, inmiddels heeft de heer Michiel het probleem ook besproken met mevrouw Lisa van Sky tours hoofdvestiging ( bel factuur €200,-). Inmiddels zijn we vier dagen verder en onze vakantie veranderde in een horror scenario. Stress de hele dag ben ik aan het bellen met Skytours gesprekken met de receptie, met de reisleiding met de bedrijfsleider en zelfs met de directeur van het hotel de heer Ibrahim, het mocht allemaal niet baten.

Op 19 oktober, stortte ik letterlijk in. Ruim 5 dagen niet geslapen (heb al die dagen in een stoel de nacht doorgebracht). Ik werd ziek. Mijn stem begaf het kreeg, totale heesheid, een ontstoken oog, (125,- medische kosten, zie bon) en kinderen die alleen maar huilen dat ze naar huis willen. Weer de reisleiding gebeld en aangegeven dat we weg willen, nu, terug naar Nederland. Dat kon niet omdat er geen terugvluchten waren. Ook via Skytours geprobeerd om een terugvlucht te regelen. Maar ook die gaven aan niets voor ons te kunnen doen.

Uiteindelijk heb ik de reisleider de heer Mahdi gesmeekt ons naar een ander hotel te brengen en dat ik bereid was de meerprijs (€62,50) hiervoor te betalen. Tegen 18.00 kon hij een hotel regelen. Wij zijn om 19.00 uur met de taxi die we ook zelf moeten betalen( €15,-) door de reisleiding afgezet bij het hotel Amwaj, waar we de laatste 3 nachten hebben doorgebracht. Omdat ik inmiddels zoveel stress mee heb gemaakt, ziek, uitgeput was heb ik niet kunnen genieten van mijn vakantie met mijn kinderen. Dit vindt ik heel erg.
Er zijn mede reisgenoten die van deze ellende getuige zijn geweest en ook willen getuigen, ( familie Harpe uit Oss, mevrouw Tania uit Spijkenisse, Sharissa Daal, en MariekeConclusie

Het moge duidelijk zijn dat wij een verschrikkelijke periode in het hotel Faraana heights resort hebben gehad. Zowel de reisleiding terplekke, Skytours vanuit Nederland hebben niets gedaan om ons vakantie te redden. Wij hebben een afschuwelijke tijd in dit hotel mee gemaakt. Mijn kinderen en ik hebben hier echt een trauma aan over gehouden, vooral het midden in de nacht je kamer uitgezet te worden door twee grote Egyptische mannen heeft veel indruk op ons achter gelaten. We hebben ons bedreig en geïntimideerd gevoelt. We hebben een reis via u organisatie geboekt van bijna € 1.400,. Voor dit bedrag hebben veel ellende gezin en meegemaakt.

Ik stel u aansprakelijk voor de geleden schade en het bederven van ons vakantiegenot. Het spreekt voor zich dat de materiële schade in zijn totaliteit vergoed dient te worden. De geleden immateriële schade, daar verneem ik graag van u hoe u dit wilt compenseren.

Hoogachtend,

Karima Daoudi

Bijlagen:
Klachtenformulier Skytours
Factuur telefoon
Factuur bijbetaling Hotel Amwaj
Factuur Medische zorg

Graag ontvang ik binnen 2 weken na dagtekening de totale reissom en de daarbij komende materiële en immateriële schadeschade (zie mijn brief van 16 november 2012)

Wij vinden dat Sky international tours hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!