Klacht Slimfruit.nl: Onterecht aangekondigde incasso voor abonnement

# 194127
pstrooij

Ik heb op 7-10 een proefpakketje van SlimFruit besteld. Deze heb ik op 9-10 ontvangen, 2 tabletten gebruikt, maar na buikklachten direct gestopt. Op 10-10 heb ik het proefpakketje (netjes binnen de aangegeven 2 weken) retour gestuurd (aangetekend). Deze hebben zij op 11-10 ontvangen (er is voor getekend, ik heb de bewijzen). Op 21-10 is zoals verwacht een incasso van €7,50 voor de verzendkosten gedaan. Daarna niets meer gehoord. Tot ik vandaag (7-11) in mijn ABN AMRO app een aangekondigde incasso (op 14-11) van €68,00 zag staan voor een abonnement. Deze heb ik direct geweigerd.

Bij de aangetekende retourzending heb ik een brief meegestuurd waarin ik aangeef afstand te doen van alle verdere verplichtingen zoals abonnementen (verwijzend naar hun Algemene voorwaarden).
Op dit moment kan ik ze nog niet bellen, aangezien ik een melding krijg dat ze alleen 's middags bereikbaar zijn. Helaas zegt mijn eerdere ervaring dat ze niet opnemen.
Wat moet ik verder ondernemen?

Stopzetting abonnement en bevestiging vanuit SlimFruit van terugtrekking van de aangekondigde eenmalige incasso.

Slimfruit.nl

Vervelend dat u het zo naar heeft ervaren!

Wij als SlimFruit willen uw graag verder helpen en zoeken naar de juiste oplossing. Om uw klachten en vragen zo goed en snel mogelijk af te handelen verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice zodat we u verder kunnen helpen

U kunt ons bereiken met de volgende contact gegevens .

Wij excuseren alvast voor het ongemak.

TEL NL: 085 888 07 74 (bereikbaar tussen 12:00 - 17:00)
    EMAIL : info@slimfruit.online

Met vriendelijke groeten,

Team SlimFruit
    pstrooij
    Zoals door SlimFruit gevraagd heb ik zojuist telefonisch contact geprobeerd op te nemen: ik was de 4e wachtende. Na 3 minuten in de wachtrij was ik al de eerst wachtende. Echter, na 13 minuten in de wachtrij was er nog steeds niet opgenomen en heb ik de verbinding verbroken. SlimFruit geeft tijdens het telefonisch wachten aan dat als je na 5 minuten nog niemand aan de lijn hebt, het sneller is om een mail te sturen naar info@slimfruit.online. Dit heb ik na 13 minuten wachten ook maar gedaan.
    pstrooij
    Tot op heden geen terugkoppeling meer van SlimFruit mogen ontvangen, maar tot mijn grote verbazing wel vanmiddag een heel eenvoudig mailtje (platte tekst zonder verdere opmaak/logo's en nette briefindeling qua regelafstanden) van Stideris ontvangen. Stideris (Stichting Derdengelden Incassoservice) stuurt als bijlage een betalingsherinnering mee en verzoekt mij tot betaling over te gaan.
    Raar....
    pstrooij
    Zojuist bovenstaande verhaal inclusief bijlagen nogmaals aan SlimFruit gemeld via hun helpdesksysteem http://www.slimfruit.nl/support.
    pstrooij
    Zojuist van Stideris een nieuwe herinneringsmail ontvangen met betaalverzoek waarbij het bedrag nu met €10 administratiekosten is verhoogd.

Direct een uitgebreide mail terug gestuurd naar Stideris en Slimfruit met (wederom) het verrzoek te reageren en de facturen en incasso ongedaan te maken. Tevens aangekondigd dat ik bij geen reactie binnen 5 dagen na vandaag juridische stappen via mijn rechtsbijstandsverzekering ga ondernemen.
    pstrooij
    Inmiddels aangifte van internetoplichting gedaan bij politie, die verwijst door naar Consuwijzer.nl. Hier heb ik de klacht ook aangemeld.

Ook een klacht indienen over Slimfruit.nl?