Klacht Slotenmaker de Vries: Opgelicht door slotenmaker

evelderen

Mijn vriendin had zichzelf buitengesloten en de sleutel aan de binnenkant van het slot laten zitten (in IJburg, Amsterdam). Hiervoor belden we om 17.30 naar Slotenmaker De Vries. Zij zouden binnen 20-40 minuten er zijn. Na ruim 2 uur was er eindelijk iemand. Mijn vriendin moest van hem direct een formulier ondertekenen omdat hij anders niet aan de slag kon. Op dit formulier stonden verder geen geldbedragen. Op de website staat dat er vooraf een prijsopgave wordt gegeven, maar dit wilde hij niet doen. Toen we hem naar de prijs vroegen zei hij dat hij dit later zou berekenen. Toen heeft hij het slot vervangen. Daarna vulde hij op het ondertekende formulier wat bedragen in en kwam hij op een bedrag van €789 euro. We gaven nog aan dat wij ruim voor 18.00 uur hadden gebeld, en het avondtarief zou vanaf 18.00 uur ingaan, maar toch rekende hij het avondtarief. Hij gaf ons als 'bonus' €30 voorrijkosten 'cadeau' omdat het zo lang had geduurd. Hij wilde dat wij alles contant zouden afrekenen, omdat zogenaamd zijn pinautomaat niet zou werken. We hadden echter maar €90 contant (ik €85 en mijn vriendin €5). Hij wilde mijn vriendin naar de pinautomaat rijden in zijn auto om de rest te pinnen, maar dit weigerden we. Toen is hij na veel moeite toch zijn pinautomaat gaan halen en werkte deze gewoon. We voelden ons onder druk gezet, gezien wij niets anders konden als we het huis niet binnen zouden komen, en er een man van een kop groter tegenover twee jonge vrouwen stond, en wij hebben daarnaast geen eerdere ervaring met slotenmakers. Hij wilde toch de €90 contant omdat hij zijn pinpas zou zijn vergeten en nog moest tanken, en de overige €699 moest mijn vriendin bij hem pinnen. Hij gaf ook geen factuur en zijn gegevens niet en ging weg. Vervolgens hebben we opnieuw contact opgenomen met Slotenmaker De Vries en ook daar werd al gezegd dat dit bedrag te hoog was en er iets niet klopte. Zij wilden echter geen gegevens van de slotenmaker zelf geven en ons niet verder helpen.
De slotenmaker belde de volgende dag zelf terug (anoniem) en hield een ratelend verhaal maar weigerde opnieuw zijn naam of gegevens te geven en heeft ook nog steeds geen factuur gestuurd.

Dat het bedrijf een factuur alsnog toestuurt en €600 terugbetaalt, dan blijven alsnog €189 aan kosten betaald wat een normaal marktconform bedrag is voor het vervangen van een slot, wat andere slotenmakers ook aangeven. Of dat het bedrijf de gegevens van de door hen gestuurde ZZP-slotenmaker (naam en telefoonnummer) doorgeeft, zodat wij met hem contact op kunnen nemen.

Wij vinden dat Slotenmaker de Vries hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

evelderen
Reageren naderhand ookniet meer via telefoon of mail, duidelijk oplichtingspraktijk.

Ook een klacht indienen over Slotenmaker de Vries?