Klacht Slotenmaker Expert: Teveel betaald voor een dienst van minder dan 10 seconden

Consument2006

19 oktober (woensdag) heb ik door een spoedgeval midden in de nacht de deur dichtgetrokken met 1 van de sleutels nog in het slot. Ik kon toen met de eigen sleutel niet meer naar binnen. Vanwege het spoedgeval ben ik toen eerst naar het ziekenhuis gegaan.

Later op de dag (in de middag) moest ik spullen ophalen voor het familielid. Ik ben terug gegaan en heb de slotenmaker gebeld. De situatie uitgelegd en om een kostenopgave gevraagd. Zij heeft mij verteld dat het probleem eerst bekeken moest worden en we 40 minuten moesten wachten. Na ruim 40 minuten kwam de slotenmaker en na mijn verhaal te horen kon hij mij meteen vertellen dat het 190 euro ging kosten. Ik schrok van de prijs en vroeg hem waarom dit zo duur was. Hij gaf toen aan dat, dat kwam doordat de materialen en gereedschappen die verzonden werden naar het bedrijf steeds duurder werden. Afijn ik was erg moe, kon niet helemaal helder nadenken (had al 2 nachten niet geslapen vanwege zorg voor het familielid en daarna dit noodgeval) en dacht dan zal hij wel specialistisch gereedschap gebruiken. Dus ik gaf aan dat het goed was. U kunt zich mijn verbazing voorstellen toen hij aan kwam zetten met een plat stuk plastic, dit tussen de deur en de muur stak en binnen 5 seconden die deur open had. Maar ik voelde mij toen verplicht om te betalen, hij had immers de dienst verricht. Dus ik vraag om een betaalverzoek en toen bleek de 190 euro ineens exclusief btw te zijn en moest ik maar liefst 230 euro betalen. Nogmaals op dat moment was ik erg moe en heb ik betaald.

Echter later nadat ik had geslapen begon ik steeds meer te voelen dat het niet klopte! Allereerst hoezo is een stuk plastic zo duur? Wat heeft dit met de andere materialen te maken? Ten tweede waarom kon hij wel meteen een kostenplaatje geven na mijn verhaal en kon dit niet aan de telefoon. Ten derde als ik als consument vraag om een prijs waar in Nederland wordt dit dan zonder btw vermeld?

Ik ben op zoek gegaan op het internet en kwam toen tegen dat bij het openmaken van een deur zonder specialistisch gereedschap een normale prijs in een noodgeval rond de €85 euro behoort te zijn (deze situatie was niet s nachts of in het weekend, maar op woensdagmiddag. Dus geen noodtijden, maar normale werktijden) Ik heb dus bijna drie keer het dubbele betaald! Daarnaast heb ik achteraf nooit een factuur gehad welke de kosten verklaard.

Ik heb echt het gevoel dat er gebruik van de situatie werd gemaakt en voel mij zeer benadeeld door dit bedrijf.

Ik hoop dat het bedrijf contact opneemt en mij een gedeelte van het geld terug geeft waardoor het bedrag in verhouding staat met de dienst die is uitgevoerd.

Belangrijke informatie: mijn adres wat gedeeld wordt is anders dan het adres waar de dienst is uitgevoerd. Dat was het huis van een familielid. Die gegevens kunnen vermeld worden in later contact

Consument2006
    Tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen van het bedrijf. Het zou fijn zijn als er wat met deze klacht gedaan wordt.
    Consument2006
    Reactie om de klacht actief te kunnen houden.

Ook een klacht indienen over Slotenmaker Expert?