Opgelost door Smartalarm.nl: onterecht (hoge) incasso
Details
Klacht
Na een 2e inbraak op ons binnenvaartschip kreeg ik van mijn vrouw een smartalarm systeem kado. Hierbij zat een camera van Foscam. Om na een alarm de ruimte te kunnen observeren en eventueel de inbraak te kunnen vastleggen is de camera bedoeld. Het camera systeem kan beelden opslaan op de server van smartalarm. Daarvoor heeft het een vast IP adres nodig . Wij werken met een mobile data verbinding en dan werkt hun systeem niet. Dus de camera werd alleen in het LAN gebruikt. Smartalarm systeem vermeld ook GEEN CAMERA'S AANGESLOTEN. Toch werd er drie maanden 12,95e abonnement geincasseerd. Helpdeks beweert : u hebt geprobeerd een camera te koppelen en dan gaat automatisch uw abo van 8,95 naar 12,95e in de eerste maand zelfs van 0,00 naar 12,95e . De helpdesk wist van mijn IP probleem maar heeft mij er nooit op gewezen het account terug te zetten. Nu ik er over klaag wel maar wel 20,95 teveel afgeschreven die ze weigeren terug te betalen!Gewenste oplossing
Vaststellen/toegeven dat ik nooit een IP camera heb gebruikt. Ook nooit geen data op hun server opgeslagen. Dat ze onterecht 1 maand 12,95 ipv 0,00 euro afgeschreven en 2 maanden 12,95 ipv 8,95e afgeschreven. Duidelijk vermelden dat het camera systeem alleen werkt met een vast IP adres. Automatisch opschalen van het account wijzigen op de site met een handmatige link met de verwijzing dat zonder gebruik van de camera het account weer terug gezet kan worden naar basis. Het is m.i. een beetje triest dat een bedrijf dat je moet beschermen tegen diefstal zelf wel stiekem teveel van je rekening blijft afschrijven.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.