Opgelost door Smartalarm.nl: onterecht (hoge) incasso

skipp

Na een 2e inbraak op ons binnenvaartschip kreeg ik van mijn vrouw een smartalarm systeem kado. Hierbij zat een camera van Foscam. Om na een alarm de ruimte te kunnen observeren en eventueel de inbraak te kunnen vastleggen is de camera bedoeld. Het camera systeem kan beelden opslaan op de server van smartalarm. Daarvoor heeft het een vast IP adres nodig . Wij werken met een mobile data verbinding en dan werkt hun systeem niet. Dus de camera werd alleen in het LAN gebruikt. Smartalarm systeem vermeld ook GEEN CAMERA'S AANGESLOTEN. Toch werd er drie maanden 12,95e abonnement geincasseerd. Helpdeks beweert : u hebt geprobeerd een camera te koppelen en dan gaat automatisch uw abo van 8,95 naar 12,95e in de eerste maand zelfs van 0,00 naar 12,95e . De helpdesk wist van mijn IP probleem maar heeft mij er nooit op gewezen het account terug te zetten. Nu ik er over klaag wel maar wel 20,95 teveel afgeschreven die ze weigeren terug te betalen!

Vaststellen/toegeven dat ik nooit een IP camera heb gebruikt. Ook nooit geen data op hun server opgeslagen. Dat ze onterecht 1 maand 12,95 ipv 0,00 euro afgeschreven en 2 maanden 12,95 ipv 8,95e afgeschreven. Duidelijk vermelden dat het camera systeem alleen werkt met een vast IP adres. Automatisch opschalen van het account wijzigen op de site met een handmatige link met de verwijzing dat zonder gebruik van de camera het account weer terug gezet kan worden naar basis. Het is m.i. een beetje triest dat een bedrijf dat je moet beschermen tegen diefstal zelf wel stiekem teveel van je rekening blijft afschrijven.

Smartalarm.nl
    Beste heer Evens,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij hebben afgelopen vrijdag kennis genomen van uw klacht. De accounts op mijnsmartalarm.nl zijn zo ingesteld dat als er een camera wordt aangesloten op het account, deze automatisch omschakelt naar een plus-abonnement, er wordt dan een cloud-dienst gekoppeld voor de camerabeelden. Door een camera toe te voegen geeft de klant aan gebruik te willen maken van het Plus-abonnement.

Om de veiligheid van uw beelden te garanderen gebruiken wij daarvoor een professionele partner. Deze betalen wij een maandelijks bedrag per aangesloten account. Om privacy redenen kunnen wij deze cloud-opslag niet inzien en controleren of er ook daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt. Mochten klanten geen gebruik meer willen maken van deze dienst dan kunnen zij het account zelf terug zetten op Basis. Dit kan gemakkelijk en snel binnen uw account. De cloud-dienst wordt dan opgeheven. U heeft dat afgelopen vrijdag dan ook gedaan.

Voor het streamen van de livebeelden is een vast IP-adres nodig, voor het opslaan van de beelden bij een ingeschakeld alarmsysteem niet. De camera communiceert dan direct met de cloud. Omdat het installeren van camera’s op een locatie (uw schip) waarbij het IP-adres constant wijzigt zeer zelden voorkomt, hebben wij er voor gekozen dit niet uitdrukkelijk te vermelden op onze website.

U heeft dus drie maanden het Plus-abonnement bij ons afgenomen zonder gebruik te maken van de cloud-dienst waar u €4 per maand extra voor betaalde. Wij willen graag benadrukken dat wij deze drie maanden wel voor uw cloud betaald hebben.

Wij hebben besloten de €4 die u drie keer betaald heeft voor de cloud-opslag, terug te storten op uw rekening. Uiteindelijk heeft u dan de afgelopen drie maanden wel €8,95 betaald voor het Basis-abonnement, wij hopen dan ook dat u daar nog steeds met alle tevredenheid gebruik van maakt. Dat geld dus ook voor de eerste maand.

SmartAlarm Klantenservice
    skipp
    Het gaat vaker om het gebaar dan om de financiele winst. Een op een met Smartalarm kwamen we er voor de klachtmelding hier niet uit. Kennelijk is klachtkompas soms nodig ;)

Ook een klacht indienen over Smartalarm.nl?