Klacht Smartphone Tree: Garantie wordt niet gegeven

Ronald van Veen

Mijn dochter heeft haar scherm van haar IPhone 6 laten vervangen begin juli bij Smartphonetree in Bussum. Het scherm is niet goed gemonteerd, er zat ruimte aan de bovenkant. Na de vakantie begin september is ze terug gegaan naar de winkel. De reparateur was er niet, een verkoopmedewerker heeft haar een gratis bumper verstrekt om het probleem te verhelpen. Twee weken later brak bij het neeleggen van de iPhone de los zittende hoek van het scherm af. De winkel weigert te repareren, biedt aan voor 120 euro ipv 160 euro een nieuw scherm te plaatsen . Wij hebben voor gesteld alleen het scherm van 80 euro te vergoeden en niet de reparatie en dat wordt geweigerd.
Dat het product (het scherm van de iPhone) niet goed is, is in feite al erkend door uw winkel: ze hebben mijn dochter immers een gratis bumper gegeven, om het probleem wellicht op te lossen. Dit bleek niet genoeg te zijn, aangezien het glas bij normaal gebruik is gaan barsten en er een stuk afbrak.

Montage van een nieuw scherm tegen maximaal betaling van de kosten van het scherm van 80 euro (prijs vastgesteld na checks op prijzen scherm op Internet)

Smartphone Tree

Hallo Ronald,

Snap ik nou goed, dat de scherm is gebarsten omdat wij een fout hebben gemaakt? maar vanaf begin juli t/m begin september was dit geen probleem, of heeft je dochter haar Smartphone al die tijd nergens neergelegd? ik vindt het nogal raar dat u bij ons aanklopt na dat er een barst is ontstaan en dan moeten we nog op de blauw ogen van onze klanten vertrouwen?
    Ik vind dat wij best redelijk zijn tegen onze klanten, helaas er wordt misbruik van gemaakt i.p.v. dat het gewaardeerd wordt.
    Even voor alle duidelijkheid:
    De reparatie van iPhone 6 was duurder, maar omdat uw dochter/familie bij ons bekend zijn heeft ze een speciale prijs gekregen. op bedankje zitten we inmiddels niet meer te wachten.
    Vanwaar het voorstel van 120,- euro:
    Jouw voorstel was 80,- ( waarbij geen rekening is gehouden met btw,verzendkosten en verzekeringen etc) en iPhone 6 scherm reparatie is 160,- euro. Dus ons voorstel was, dan gaan we tussen in zitten 160,- plus 80,- en dan delen door 2 is 120,-. Nog altijd van mening dat wij een redelijk voorstel doen. Het voorstel blijft tot eind deze week geldig. Letwel: dit doen wij omdat wij onze klanten willen behouden, maar we zijn niet verplicht
    Smartphone tree.
    Ronald van Veen
    U leest de klacht niet goed. Deze gaat over de foutieve montage en u bent verplicht dat te herstellen onder garantie. Die foute montage heeft u zelf in de winkel vastgesteld. Het scherm is hierdoor inderdaad gebarsten; ook dat dient u te vergoeden. Echter ik heb u (had ik niet hoeven doen het product valt onder garantie) aangeboden € 80 materiaal te betalen. Dat is de gangbare prijs op Internet voor een IPhone 6 scherm van dezelfde kwaliteit. Montage is onder garantie voor uw rekening.
    Smartphone Tree
    Beste Ronad,
    Als het scherm niet gebarsten was dan konden we deze aan de fabrikant retourneren. Je moest niet wachten tot dat deze is gebarsten.
    Wederom, we geven geen garantie op gebarsten schermen.
    Stel je krijgt een nieuw scherm van ons en over enkele dagen sta je bij ons in de winkel met gebarsten scherm, dan valt dit buiten garantie.
    Ik rond dit af met onze laatste voorstel: 100, - euro dan zitten we tussen in.
    Ook wil ik duidelijk maken, dat dit onze laatste reactie is, want dit vergt onnodig veel tijd en bovendien dit roept negatieve energie op.
    Hopend hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Ook een klacht indienen over Smartphone Tree?