Opgelost door SMEG: Onjuiste bekabbeling oven SNL91MFX6

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 96785
Gebruiker
jud.rouwens
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In de gebruikershandleiding staat duidelijk vermeld bij de instructies voor de installateur dat de elektrische aansluiting voor de werking op 220-240V bij een 90 cm breed model er gebruik dient te worden gemaakt van een driepolige kabel met een sectie van 3x2,5 mm kwadraat. Dit is niet gebeurt (kabel 3x1.5 mm kwadrant), dus of er is een onjuiste kabel geleverd bij het model SNL91MFX6 of er is sprake van een incompetente monteur. Beide casussen worden veroorzaakt bij de installatie en valt onder verantwoordelijkheid van SMEG. Heb advies ingewonnen bij twee onafhankelijke installatiebedrijven in de regio. Door onjuiste bekabeling ontstaat er spanningsweerstand in de kabel, met andere woorden de bedrading wordt veel te heet! Hierdoor is het stopcontact doorgebrand en is de oven nu defect.

De oplossing

SMEG dient een monteur te sturen die dit euvel verhelpt door de oven te voorzien van de juiste bekabeling en de ontstane schade te verhelpen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat SMEG hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    jud.rouwens
    Datum
    Ben in gesprek met SMEG voor een adequate afhandeling.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
jud.rouwens
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over SMEG?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen