Opgelost door SMEG: Onjuiste bekabbeling oven SNL91MFX6

jud.rouwens

In de gebruikershandleiding staat duidelijk vermeld bij de instructies voor de installateur dat de elektrische aansluiting voor de werking op 220-240V bij een 90 cm breed model er gebruik dient te worden gemaakt van een driepolige kabel met een sectie van 3x2,5 mm kwadraat. Dit is niet gebeurt (kabel 3x1.5 mm kwadrant), dus of er is een onjuiste kabel geleverd bij het model SNL91MFX6 of er is sprake van een incompetente monteur. Beide casussen worden veroorzaakt bij de installatie en valt onder verantwoordelijkheid van SMEG. Heb advies ingewonnen bij twee onafhankelijke installatiebedrijven in de regio. Door onjuiste bekabeling ontstaat er spanningsweerstand in de kabel, met andere woorden de bedrading wordt veel te heet! Hierdoor is het stopcontact doorgebrand en is de oven nu defect.

SMEG dient een monteur te sturen die dit euvel verhelpt door de oven te voorzien van de juiste bekabeling en de ontstane schade te verhelpen.

Wij vinden dat SMEG hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

jud.rouwens
    Ben in gesprek met SMEG voor een adequate afhandeling.

jud.rouwens

Ook een klacht indienen over SMEG?