Klacht SnappCar: Buitenproportioneel bedrag als eigen risico waarbij schadeclaim onbekend is

content Niet opgelost
# 422070
SSteven

Via Snappcar heb ik een auto gehuurd voor een weekendje weg. Nadat ik terug ben gekomen heeft de eigenaar geconstateerd dat er een kleine beschadiging aan de binnenkant, een afdekhoes van de gordel, van de auto was, dit zou hij oppakken met de verzekering. Er is dus contact geweest met de verhuurder van de auto. Als goed is hebben we dit opgelost. We hebben afgesproken dat we bericht van de verzekering (Allianz) zouden afwachten om te kijken hoe dit opgelost zou worden. Niks gehoord, zou wel goed zitten. Aangezien je al een hoge premie betaald voor 2 dagen. Dit was in het jaar 2018. Uiteindelijk zou het inmiddels opgelost zijn. Ik heb de eigenaar nog gezegd dat hij me op de hoogte moest houden als hij wat hoorde van de verzekering.
Enfin, na vandaag mijn mail gecheckt te hebben, krijg ik doodleuk een factuur van 190 euro, 180 euro eigen risico en 10 euro administratiekosten. Of ik dat even voor 11 februari wil betalen. Geen idee waar dit over ging, totdat ik er zelf achterna ging. Als trouwe Snappcar gebruiker die meer dan duizend euro heb betaald aan het huren van auto’s, krijg ik een e-mail waarin geen bedrag staat en heel slordig een factuur wordt gemaakt. Totaal onprofessioneel. Dit is niet eens weken na het incident, maar letterlijk 2 jaar nadat dit gebeurd is. Hoe slordig is dit?
Ik heb vandaag contact gezocht met de eigenaar, die beweert in het gesprek, dat de verzekering niet gedekt zou zijn en dat ik eigelijk niet hoeft te betalen. Dit doet de das om. Het verhaal ging erover dat hij naar een garage te zijn geweest om dit te laten repareren. De verzekering gaf aan dat de verzekering de binnenkant van de auto niet dekt. Ik bellen naar Allianz, die verwijst mij naar Snappcar. Dus Allianz neemt de schade en verzekering op zich, maar ik moet naar Snappcar om dit verhaal opnieuw te vertellen, na halfuur gewacht te hebben.

Oke geen probleem, ik bel wel met het nummer van Snappcar. (In spoedgevallen kunt u iemand spreken, zoals pechgevallen. Wilt u iemand spreken van de service, verwijzen wij u naar de site voor het contactformulier). Snappcar weet wel iemands dag te verpesten, niks te laten weten wat er aan de hand is en vervolgens afwezigheid van topkwaliteit van de service achter zich te laten. Nou, in dat geval stap ik wel over naar een ander verhuurbedrijf waar deze taferelen en blunders zich niet herhalen.

1- Ik wil dat Snappcar mij openheid geeft in het schadedossier en uitleg en verantwoording aflegt waarom er zo is gehandeld.
2- Graag zwart op wit wat de oorzaak is, wie er schuldig is, wanneer ik op de hoogte ben gehouden voordat ik bericht kreeg vandaag.
3- Het schadebedrag voor een afdekhoes van de gordel vergelijken met het bedrag dat verrekend is met het eigen risico.
4- Het volledige bedrag van de incasso op zich neemt.
5- Ik wil dat Snappcar excuses maakt over deze zaken
6- Ik wil dat Snappcar mij als gevolg van dit financieel tegemoet komt, zodat ik niet naar een ander verhuurbedrijf overstap. Aangezien ik altijd bij Snappcar gehuurd hebt.

SnappCar
    Hi,

Het spijt me te horen over deze situatie! Ik kan echter niet achterhalen om welke boeking dit gaat of welke gebruikers hierbij betrokken waren. Ik zou dit graag nader voor je willen uitzoeken, kan je ons daarom een boekingsnummer of het mailadres waarmee je een SnappCar account hebt toesturen via: https://support.snappcar.nl/hc/nl/requests/new

Ik hoor graag van je!
    Beste...

Ondanks dat mijn gegevens bij klachtenkompas bekend zijn, heb ik alsnog gereageerd via Snappcar. Nog steeds heb ik geen antwoord gehad. Het gaat om boeking 1025393. Er wordt niet telefonisch beantwoord noch per mail. Onrechtmatig en buitenproportioneel bedrag voor een stuk plastic. Ik wil dat dit z.s.m. wordt rechtgezet. Zie vorig bericht met de klacht en de gewenste oplossing.

Vandaag heb ik onder boekingsnummer opnieuw een klacht ingediend over de factuur bij Snappcar.

SnappCar
    Hi Shailendre. Je hebt een mail ontvangen voor de verdere afhandeling van je klacht. We wachten je reactie af!

SSteven
Ze nemen contact op met Allianz over de schade die overigens niet gedekt is en dat ik niet moet opdraaien voor de kosten. Ik hoor het nog van hun.

Ook een klacht indienen over SnappCar?