Klacht SnappCar: Onterechte kosten in rekening gebracht.

Ceess

De door u genoemde kosten worden ten onrechte aan mij in rekening gebracht. Het betreft hier geen kosten die mij zijn toe te rekenen cq. die tijdens de huur van de auto door mij zijn veroorzaakt. Ik heb reeds aangegeven aan zowel de verhuurder als aan u dat ik tot 30 december 2017 geen idee had dat ik in Kroatië op een prive parkeerplaats van de stad Pula had geparkeerd. Zoals ik al heb aangegeven is er hier sprake van een vooraankondiging van een vordering “oplichtingstruc” en geen vordering. Onbegrijpelijk dat de verhuurder het bedrag klakkeloos heeft betaald en helemaal onbegrijpelijk dat jullie als professionele onderneming hierin zijn meegegaan en het bedrag aan hem hebben betaald zonder dit juridisch te toetsen. Vervolgens willen jullie mij hier voor laten opdraaien. Hoewel de eigenaar van de auto op de hoogte was van de onjuistheid van de vooraankondiging van de vordering, er is immers heel veel over te vinden op internet en het speelt in heel Europa, heeft hij er zelf voor gekozen de exorbitante kosten te betalen. De eigenaar heeft ook voor betaling aangeven hiervan op de hoogte te zijn want heeft in een email aangegeven volledig op de hoogte te zijn via de website van de ANWB en de ADAC. Deze zwendel is al jaren gaande en kon iedereen precies weten hoe het zit.. Het Europees Consumenten Centrum adviseert de parkeerkosten – die 13,50 euro – te betalen en vervolgens bezwaar te maken tegen de gigantische verhoging. De enige die dit had kunnen doen was de verhuurder zelf. Wij zijn geen partij en dat is door Philipsen en van de Meer bevestigd.

Het feit dat u vervolgens klakkeloos zonder u zich juridisch te oriënteren het absurde bedrag aan de heer van der Giessen heeft betaald is ons niet aan te rekenen. Nogmaals het betreft een civielrechtelijke vooraankondiging van een vordering en geen strafrechtelijke boete. Iedere belangenvertegenwoordiger adviseert de eventuele parkeerkosten van 13,50 te betalen en tegen de absurde verhoging bezwaar te maken. Dat de verhuurder dit heeft gedaan is zijn beslissing. Het is toch te gek voor woorden dat u mij nu een bedrag wilt laten betalen omdat uw verhuurder heeft gekozen een onterecht oplichtersbedrag te betalen om maar van de zaak af te zijn. Prima maar dan blijven de kosten voor zijn rekening.

Hieronder nog een klein deel van de informatie die op internet is te vinden waaruit blijkt dat hier gewoon sprake is van oplichting.

De kosten niet aan mij in rekening brengen en mij laten opdraaien voor het gemakzuchtige optreden van de verhuurder. Zij hadden hem moeten adviseren de evt. vordering te betalen en bezwaar te maken. Nu proberen ze een bedrag dat zij onterecht hebben uitbetaald te verhalen op mij

SnappCar
    Beste C. Scheefers,

Graag geven wij een reactie op je bericht.

Voor de volledigheid geven wij een korte toelichting op de dienst van SnappCar. SnappCar is een platform waar particulieren onderling auto’s kunnen delen. Hiermee biedt SnappCar een dienst aan, die bestaat uit het aanbieden van een internet-platform waarop huur en verhuur van auto´s tussen particulieren mogelijk gemaakt wordt. Particulieren sluiten onderling een overeenkomst af. SnappCar is geen (juridische) partij in of ten aanzien van de onderling gesloten (huur)overeenkomst. Deze informatie kun je terugvinden in onze algemene voorwaarden die zowel huurder als verhuurder accepteren bij inschrijving op het platform en voorafgaand aan het afsluiten van een (huur)overeenkomst.

We maken uit de gegevens op dat er in de afgelopen weken veelvuldig contact is geweest met ons Community Support team aangaande een vordering van parkeerkosten. Deze vordering is voortgekomen uit een huurovereenkomst waarin je met de auto, gehuurd via het platform van SnappCar, een bezoek hebt gebracht aan de stad Pula in Kroatië. De verhuurder uit deze huurovereenkomst heeft de vordering van, onder andere, gemaakte parkeerkosten ontvangen en bij ons ingediend. Deze hebben wij vervolgens, conform onze algemene voorwaarden, bij jou in rekening gebracht. Er is met zekerheid vastgesteld dat de vordering is ontstaan in de periode dat de auto door jou, via SnappCar, werd gehuurd.

Zoals aangegeven in onze eerdere communicatie vinden wij het erg vervelend dat je een (naar jouw mening onterechte) vordering uit Pula hebt ontvangen, na een ogenschijnlijk fijne vakantie in Kroatië. Helaas kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor de aard van deze claim, omdat wij geen partij zijn in deze overeenkomst. Net zoals SnappCar niet verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld snelheidsovertredingen, boetes of andere vorderingen die ontstaan zijn door een handeling van een huurder tijdens een huurperiode, zo zijn wij ook niet verantwoordelijk voor de vordering die is ontstaan tijdens je verblijf in Kroatië. Dat betekent dat wij niet kunnen ingaan op jouw verzoek.

Uiteraard helpen wij je graag wanneer er nog iets anders is wat wij voor je kunnen betekenen. Het spijt ons jou niet anders te kunnen berichten.

Team SnappCar

Ceess
Geen. Snappcar blijft maar volharden. Zij hebben onterecht een bedrag uit betaald wat een verhuurder onterecht heeft betaald. Beiden proberen dit af te wentelen op mij. Het betreft een vooraankondiging van een mogelijke vordering door een louche advocatenkantoor. Hoewel al 10 maal uitgelegd dat er geen sprake is van een vordering blijft men volharden. Zij steunen zo oplichterspraktijken en willen hun fout op mij af wentelen. Wat een teleurstellend bedrijf. Ga er niet mee in zee.

Ook een klacht indienen over SnappCar?