Klacht SNS Bank: Bij SNS is het lang wachten...

Marianne

Momenteel zijn wij op vakantie in Spanje en ik wilde een bedrag overboeken van onze spaarrekening bij de SNS bank naar onze rekening bij onze 'huisbank' helaas was het niet mogelijk om in te loggen bij de SNS bank omdat naam of wachtwoord niet accoord waren. De door mij ingegeven wachtwoorden/codes zijn absoluut juist. SNS een bericht gestuurd met het verzoek mee te denken over een oplossing daarvoor. Zoals gebruikelijk een kwartier bezig geweest met het invulken van allerlei onzin-invulvelden en uiteindelijk kreeg ik een automatische replay dat mijn bericht binnen 3 weken zal worden beantwoord. U leest het goed 'BINNEN DRIE WEKEN'. Dit kan toch niet in de moderne tijd.
Ik verbaas me er nog steeds over dat de banken heel flexibel zijn bij bijv. het openen van een nieuwe spaarrekening, maar als je ze nodig hebt voor het oplossen van problemen, dan sta je achteraan in de rij.
Met dank aan de SNS bank voor al deze sores.

Sns geeft de oplossing aan

SNS Bank
    Beste Marianne,Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je op vakantie niet kunt inloggen.Je schrijft dat je, om in contact met ons te komen, een online formulier hebt ingevuld. Ik zie dat je een klachtenformulier hebt ingediend op onze website. Zoals daar aangegeven, ontvang je altijd binnen 3 weken een reactie van ons. Natuurlijk had je ook telefonisch contact met een medewerker kunnen opnemen, zelfs vanuit het buitenland. Voor de meeste bankzaken kun je bellen met ons algemene telefoonnummer: 030 - 633 30 00. 80% van de telefoontjes beantwoorden we binnen een minuut. Inloggegevens voor het gebruik van bankieren via Internet worden echter niet telefonisch, noch per e-mail of via dit forum verstrekt. Je zult begrijpen, zeker gezien de vele vormen van phishing en internetfraude tegenwoordig, dat deze werkwijze uit veiligheidsoverwegingen in het belang van de klant is. Om te controleren of je daadwerkelijk de juiste gebruikersnaam hebt ingevuld, bezoek je via onze website de volgende pagina:
    https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/gebruikersnaam-of-wachtwoord-vergeten.htmlHeb je een digipas? Log dan in met je digipas op Mijn SNS. Je vindt je gebruikersnaam onder ‘Instellingen’ en ‘Digicode beheren’.
    Heb je geen digipas? Vraag je gebruikersnaam dan op. Je ontvangt hem meteen op je e-mailadres dat je in Mijn SNS hebt opgegeven.Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je deze ook via de link aanvragen. Je ontvangt binnen enkele dagen een nieuw wachtwoord per post op je huisadres. Misschien is dit niet praktisch omdat je momenteel in het buitenland verblijft.
    Maar uit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk deze brief naar een alternatief adres te verzenden. SNS Bank voldoet hiermee aan de strenge beveiligingsstandaarden voor elektronisch betalingsverkeer van de gezamenlijke Nederlandse banken.Misschien is dit niet het antwoord waar je op hoopt. Toch kan ik je helaas niet anders berichten. Met vriendelijke groet,Lindsay
    SNS Bank Webcare
    Marianne
    Met dit antwoord kan ik natuurlijk niets, Is het nu zo moeilijk om bijvoorbeeld een gering bedrag over te boeken op onze tegenrekening die bij de SNS bank bekend is? Desnoods -en dat heb ik aangegeven- zouden mijn man en ik een door beiden ondertekende overboeking op willen stellen en deze als PDF naar de SNS willen mailen, voor een overboeking op ons bij de SNS bank bekende rekeningnummer.
    In elk geval ga ik afscheid nemen van de SNS bank. De service in het buitenland is waardeloos.
    SNS Bank
    Beste Marianne,We begrijpen dat het een erg vervelende situatie is. Wellicht ben je al terug van vakantie. Mocht dit niet zo zijn, kun je dan een e-mail sturen naar webcare@sns.nl waarin je aangeeft welk bedrag je graag overgeboekt ziet naar je tegenrekening? We gaan dit dan voor je in orde proberen te maken. Nogmaals excuses voor het ongemak en hopelijk heb je toch een goede vakantie (gehad).Met vriendelijke groet,Marnix
    SNS Bank Webcare
    Marianne
    Ondanks alle inspanningen is het niet gelukt om een adequate oplossing te vinden. Allerlei tegenstrijdige mailtjes van de SNS bank droegen daar ook niet aan bij. Jammer dat het zo moet lopen. In het buitenland ben je wat de banken aan de Goden overgeleverd.