Klacht SNS Bank: blokkeren automatische incasso na overlijden

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 72224
Gebruiker
Mathilde
Datum
4 reacties

Details

De klacht

3 dagen na het overlijden van mijn zwager dit bij SNS gemeld i.v.m. rek.courant aldaar.
Tot mijn schrik blokkeert de bank allerlei automatische incasso's b.v. nuon, huur etc.
Direkt na mijn melding op zondag een mail erachteraan gestuurd om mail van overlijden als niet verzonden te beschouwen. Ma. met medewerkster gesproken mijn mail valt niet meer terug te draaien. Dat betekent dat ik allen, die automatisch incasseren, moet contacte en om uitstel van betaling moet vragen etc. zelf kan ik die rekeningen niet betalen. Mevr. aan de tel. dacht niet mee op indiv. niveau maar bleef de procedure van de bank herhalen, niet meedenken met de klant.
Moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Een dikke onvoldoende.

De oplossing

Mijn mail van gisteren waarin overlijden zwager word gemeld als ongedaan beschouwen zodat automatische incassanten gewoon nog hun geld krijgen.

4 reacties

  1. Auteur
    SNS Bank
    Datum
    Hi Mathilda, Vervelende situatie. Als er een overlijden is gemeld, dient de betreffende procedure gevolgd te worden. Ik begrijp dat deze procedure op korte termijn voor problemen kan zorgen.
    Om de rekening vrij te geven voor afschrijvingen, wil ik je vragen contact op te nemen met de nabestaandendesk. De nabestaandendesk kan jou de benodigde instructies geven om de rekening weer vrij te geven. De nabestaandendesk is te bereiken op 030 - 633 30 04. Dit is ook tevens de snelste mogelijkheid om de rekening vrij te geven. Met vriendelijke groet, Jelmer Bode
    SNS Bank Webcare
  2. Auteur
    Mathilde
    Datum
    Blokkering wordt niet opgeheven. Pas als we bij de notaris zijn geweest voor akte van erfrecht .In de tijd daartussen worden instanties die hun geld via automatische incasso krijgen niet betaald en moet ik bij hen uitstel van betaling aanvragen.
  3. Auteur
    SNS Bank
    Datum
    Beste Mathilde, Ik begrijp dat het vervelend is. Het tijdelijk blokkeren van de rekening is een handeling om onder andere de erven te beschermen. Ik weet niet hoeveel tijd je nodig hebt voor het betreffende document. Vaak ontvang je na een mislukte incasso een acceptgiro met een betalingstermijn, hopelijk geeft dat voldoende tijd.
    Onze Nabestaandendesk heeft de bevoegdheid en informatie om je zo goed mogelijk te helpen. Met vriendelijke groet, Jelmer
    SNS Bank Webcare
  4. Auteur
    Mathilde
    Datum
    SNS bank blijft hetzelfde antwoord herhalen, er zit geen millimeter verschuiving in. Zeer klantonvriendelijk en totaal geen service.
    Ik geef het op.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mathilde
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over SNS Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen