Opgelost door SNS Bank: Geen hypotheekadvies

Schenking

Na de schok dat er hoge uurtarieven zijn voor hypotheekadvies, zijn wij akkoord gegaan. We dachten dit met een simpel gesprek af te kunnen omdat wij een simpele vraag hebben over onze hypotheek.
We kregen echter de vraag om allerlei documenten op te sturen en een gigantische vragenlijst in te vullen. Dit hebben we geprobeerd. De vragenlijst was volgens de bank nodig om een klantprofiel te kunnen maken. Maar wij vonden de vragen totaal overbodig. Wat maakt het uit of ik op de hoogte ben van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen? Ik heb een vraag over mijn hypotheek.
Het is fijn om een schenking te krijgen maar nu wil de hypotheekadviseur onze 'opdracht' niet aannemen. Kortom, pech. De hypotheekadviseur vond onze reactie niet fijn en nu moeten we blijkbaar zelf maar uitzoeken hoe we de schenking willen inzetten. Bestaande klanten zijn voor SNS blijkbaar helemaal niet belangrijk. Vast zit je helaas wel. Mooi die nieuwe reclame":SNS die om je centen geeft, maar de mensen erachter dan???

Ik wil kosteloos een antwoord op een simpele vraag. Op welk deel van de hypotheek kan ik de schenking het beste gebruiken?
Ook zou ik graag willen dat de bank zijn best doet bestaande klanten te waarderen ipv advies weigeren omdat de communicatie niet bevalt.
Als klant zou ik belangrijk moten zijn voor een bedrijf. Nu keren ze ons de rug toe, wat ronduit schandalig is!

SNS Bank
    Beste mevrouw Dekker,Bedankt dat je ons benadert hebt. Ik kan me goed voorstellen dat je de kosten van een hypotheekgesprek hoog vindt. Vanuit de zorgplicht (WFT) zijn hypotheekadviseurs verplicht om een zo volledig mogelijk klantprofiel op te stellen, om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen. Vragen over arbeidsongeschiktheidsverzekeringen horen hier ook bij, arbeidsongeschikt raken heeft invloed op je vermogen. Uit jouw reactie begrijp ik dat je niet tevreden bent over het advies van de hypotheekadviseur en dat je het gevoel hebt dat je ‘niet belangrijk bent’ voor SNS. Dat vind ik vervelend om te lezen, zo’n gevoel hoor je niet te hebben. Wil je een mail sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Klachtenkompas - hypotheekadvies’ met je gegevens? Dan ga ik contact opnemen met de adviseur en kijken wat ik voor je kan betekenen. Op deze pagina vind je trouwens informatie over de advieskosten van bestaande hypotheken: http://www.snsbank.nl/particulier/hypotheken/hypotheekadvies/kosten-van-hypotheekadvies.html. Ik hoor graag van je, zodat we samen kunnen kijken naar een oplossing. Met vriendelijke groet,Kirsty
    SNS Webcare
    Schenking
    Mail is verstuurd aan de webcare.
    Nu in afwachting van een oplossing.
    Schenking
    Nog steeds in afwachting van een inhoudelijke reactie van de SNS op onze situatie. Nog geen contact gehad met iemand voor een hypotheekadvies.
    SNS Bank
    Beste mevrouw Dekker,Van mijn collega’s uit de SNS Winkel heb ik begrepen dat er inmiddels een passende oplossing is gevonden. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag.Met vriendelijke groet,Kirsty
    SNS Webcare
    Schenking
    Naar aanleiding van de webcare in contact gekomen met een hypotheekadviseur (in loondienst) die bij ons thuis kwam in de avond!
    Geweldig fijn dat dit kon. Ook direct een duidelijk antwoord gekregen op de vraag die we hadden.
    Kortom. Een fijn, kosteloos gesprek gehad waardoor we weer verder kunnen.
    Ik hoop wel dat de SNS de detachering wellicht eens onder de loep neemt. Er lijkt nu een groot verschil te zijn tussen service van detacheerders en mensen in loondienst.

Ook een klacht indienen over SNS Bank?