Klacht SNS Bank: Kosten bemiddeling foutieve overboeking

Arjan

Ik heb per abuis een x bedrag overgemaakt naar een verkeerde rekening doordat ik twee getalletjes omgedraaid had. De naam en woonplaats van de begunstigde had ik wel juist ingevuld. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de klantenservice die mij verteld heeft dat SNS hier de bemiddeling in kan doen om het geld terug te krijgen, kosten € 24!
Ik heb twee klachten over deze situatie :
- De abnormaal hoge kosten voor deze bemiddeling, andere banken vragen hier GEEN geld voor
- Waarom is er geen controle op de combinatie Naam Begunstigde en Rekeningnummer?

- Geen kosten bij bemiddeling foutieve overboeking
- Controle op juiste combinatie Naam begunstigde en Rekeningnummer

SNS Bank
    Beste klant,Balen dat je naar een verkeerd rekeningnummer hebt overgeboekt. Bij een overschrijving wordt er door SNS Bank niet gecontroleerd of de naam en het rekeningnummer overeenkomen. We zijn niet verplicht om deze controle uit te voeren. Als het een niet bestaand rekeningnummer is, komt het bedrag automatisch terug. Is het een bestaand rekeningnummer, kun je via onze site een navraag indienen, zie: https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/service-navragen.htmlHier zijn inderdaad kosten aan verbonden. Dit komt omdat wij deze navraag bij een externe partij moeten doen.Mocht je een klein bedrag hebben overgemaakt, is het wellicht een mogelijkheid om €0,01 over te maken naar het rekeningnummer met in de omschrijving het verzoek om het per ongeluk overgemaakte bedrag terug te storten.Ik hoop dat je het bedrag snel terugkrijgt.Met vriendelijke groet,Nanda
    SNS Bank Webcare

Ook een klacht indienen over SNS Bank?