Klacht SNS Bank: pinpasfraude

maurice

Geachte lezers,
Bij mijn moeder zijn 2 pinpassen gestolen in een cafe-restaurant uit haar portemonnee. De portemonnee hebben ze vervolgens terug gestopt in haar tas. De zelfde dag en 2 dagen erna hebben ze gepind met deze 2 passen (totaal 5070,00 euro). Toen ze 2 dagen later er achter kwam dat de 2 passen wegwaren heeft ze direct de rekeningen laten blokkeren en aangifte gedaan bij de politie. Eén bank heeft de vraag al afgedaan met dat mijn moeder onzorgvuldig is omgegaan met haar bankpas. In de dagen dat de pintransacties gedaan zijn is mijn moeder de deur niet uitgeweest (slecht weer) en kwam ze er 2 dagen later pas achter en heeft ze gelijk actie ondernomen. Ook waren de codes van de pinpassen niet in haar portemonnee. Hoe nu verder? En heeft ze kans op teruggave van haar geld?

Geachte heer / mevrouw,

2 Pinpassen gestolen Ik heb op geen enkele wijze mijn pincode geopenbaard. Ook in mijn portemonnee bevond zich geen enkele aanwijzing waaruit de pincode zou zijn te achterhalen. Bovendien waren mijn pinpassen opgeborgen. Mij kan geen schuld of nalatigheid worden verweten.

Indien u van mening bent dat zulks wel valt te verwijten zou ik dat graag van u vernemen. Zoals u bekend, ligt op dat punt de bewijslast bij u. Tot op heden heeft u niet bewijsbaar aangetoond dat dit wel het geval is.

Resumerend kunt u niet anders concluderen dan dat mij geen verwijten kunnen worden gemaakt, door schuld of nalatigheid. Op grond daarvan verzoek ik u voorgaande beslissing te heroverwegen en mij alsnog schadeloos te stellen voor het gehele bedrag van 3000,00 euro.

Hoogachtend,

SNS Bank
    Hallo Maurice,Ik vind het erg vervelend wat jouw moeder is overkomen. Graag wil ik je verder helpen. Zojuist heb ik geprobeerd om telefonisch met je in contact te komen, helaas zonder gehoor. Wil je de gegevens van je moeder per e-mail sturen naar webcare@sns.nl, o.v.v. 'Klachtenkompas pinpas'? Dan krijg je spoedig een reactie van ons. Groet,
    Othman
    SNS Webcare

Ook een klacht indienen over SNS Bank?