Klacht SNS Bank: Raciale profilering, stiekeme en vuile bank voor snel geld

Ellinas

Vorig jaar ben ik mijn eigen bedrijf begonnen. Ik besloot een zakelijke rekening bij deze bank te openen omdat ze een goed milieudoel achter zich leken te hebben.

Vanaf de eerste aanvraag, om een ​​rekening te openen, werd ik echter gediscrimineerd. Ze stelden uitgebreide vragen over mijn bedrijf - wat normaal is, maar ze stelden ook persoonlijke vragen over waarom ik in Nederland woon en waarom ik hier woon. We hadden 3 ronden met vragen en vertragingen, dus dit proces duurde bijna 3 maanden. In vergelijking met mijn huidige zakelijke bank, het process duurde 2 weken.

Toen de bank accepteerde dat ik een zakelijke rekening open, vroeg ik om een ​​bankpas, want die hadden ze niet meegestuurd met het inloggen apparaat - althans dat dacht ik. De eerste week ging voorbij maar geen bankpasje ontvangen. Ik solliciteerde opnieuw en een tweede week ging voorbij, maar niets. Toen ik (opnieuw) belde ontdekten ze dat ze het verkeerde adres hebben voor mijn huisadres. "Het systeem" had mijn vorige adres en dit dachten ze niet om verificatie te vragen.
Let op: Deze bank heeft me meer dan 50 vragen laten beantwoorden over mijn leven, kwaliteit van leven, toekomst, toekomst-verleden en alles daartussenin, maar geloofde niet dat mijn huidige adres correct was. Let wel, mijn woonadres is ook zakelijk adres en zichtbaar duidelijk in meerdere officiële overheidsdocumenten.
Ze weigerden me een bankpas te sturen, totdat ik meer documenten (hetzelfde als voorheen) opnieuw stuurde om hen te bewijzen dat ik op mijn huidige adres woon.
Het was me duidelijk dat deze bank mij niet als klant begunstigd en mijn leven moeilijk zou maken, daarom besloot ik van bank te veranderen. Tussen het moment dat iemand zich aanmeldt om van bank te veranderen, zit er een week tijdvak om de benodigde documenten van eerdere transacties te downloaden. In kleine lettertjes de vermelding - dit zou eerder kunnen gebeuren, en natuurlijk gebeurde dat, waardoor ik niet genoeg tijd had om mijn informatie op te halen. In plaats daarvan bieden ze "losgeld" betaling aan om alle benodigde documenten zoals jaaropgaaf te krijgen voor een bedrag dat gelijk is aan 1 maand abonnement!

Ik heb ze al gevraagd om mij mijn jaaropgaaf en laatste transactie van 3 maanden te sturen, maar ze hebben al geantwoord dat ze niets zullen geven tenzij ik betaal. Ik wil die documenten echter gratis.

Ze hebben het lef om me advertenties te blijven sturen om lid te worden van hun bank. Ik wil dat dat stopt

Ik wil dit bericht ook ergens heel zichtbaar plaatsen op social media of via jullie reviews voor banken. Andere immigranten moeten worden gewaarschuwd voor hun discriminatie

Ook een klacht indienen over SNS Bank?