Klacht SNS Bank: Schandalige behandeling door SNS vanwege afstoten van hun creditcardservice naar ICS

Ing. M.B.P.M. van Haren

Op 13 juli 2018 ontving ik van SNS Bank een brief waarin de creditcardovereenkomst wordt opgezegd. SNS onderbouwt de opzegging met de bewering dat ik een negatieve BKR-registratie heb en geeft aan dat ik ergens een betalingsachterstand heb of had. SNS levert echter geen enkel bewijs voor hun bewering. Wel geven ze het advies dat ik zelf maar contact moet opnemen met BKR om uit te zoeken waarom er een negatieve registratie bestaat en dat ik daarna met de betreffende leverancier moet regelen dat die registratie wordt verwijderd. N.a.v. de AVG is BKR bereid om kosteloos een overzicht van mijn situatie per post toe te sturen maar dit zal zeker enkele weken duren. Het alternatief is een online account waar ik voor moet betalen. Volgens BKR is er de laatste 12 maanden nooit een kredietaanvraag ingediend en is er ook absoluut geen enkele registratie; en zeker geen negatieve.

Ik verwijt SNS dat men de omgekeerde bewijslast hanteert en ik heb daarom een schriftelijke klacht ingediend over de gehele gang van zaken, met name over de onbehoorlijke en onprofessionele handelspraktijken. In mijn klacht heb ik een drietal eisen neergelegd: (1) een excuusbrief met een bevestiging dat de CC niet wordt opgezegd, (2) een vergoeding voor de inmiddels 6 bestede uren en (3) een vergoeding voor de kosten die ik aan BKR betaalde.

Bij een eerder voorval op 6 juli 2018 eiste een medewerkster [naam verwijderd door moderator] mijn gegevens, enkel en alleen voor het beantwoorden van een algemene vraag. Toen ik aangaf dat ik geen reden zag om die te delen gooide ze zeer onbeschoft de telefoon erop. En dit is zeker niet de enige negatieve ervaringen die ik met SNS heb. De ervaring leert dat het indienen van klachten weinig zin heeft.

Naar nu blijkt heeft de heer [naam verwijderd door moderator], Directievoorzitter SNS zijn medewerkers niet onder controle. Als meerdere klanten dit relaas herkennen is het wellicht een goede optie om publiekelijk het functioneren van SNS aan de orde te stellen en wellicht aan te dringen om het bedrijf onder curatele te laten stellen.

SNS Bank
    Goedemorgen,

Via deze weg nemen we geen klachten in behandeling. Je klacht dien je rechtstreeks in via het klachtenformulier op onze website: http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/contact/klacht-indienen.html Daar nemen we je klacht snel in behandeling en zoeken we naar een gepaste oplossing. Zo behandelen we elke klacht gelijkwaardig. Dank voor je begrip.

Groet,
    SNS Webcare

Ing. M.B.P.M. van Haren
Uiteindelijke oplossing Goedemorgen SNS Webcare, Uw arrogantie opstelling, met name vanwege de toevoeging "Dit is onze laatste reactie" verrast mij niet. Vanwege de persistente tegenstrijdige informatie van SNS heb ik het advies van de heer Eppinga van SNS klantenservice opgevolgd om via E-mail mijn ongenoegen te uiten over uw laakbare handelen. U voldoet geheel aan mijn verwachting om publiekelijk niet inhoudelijk op mijn individuele klacht te reageren maar u gaat voorbij aan het punt dat ik maak dat er een groter probleem is bij uw afdeling creditcardservices. Mijn mail met klachten die ik gisteren zond aan info@sns.nl is door SNS ontvangen en tevens gelezen. Dat zegt niets óf en wanneer deze in behandeling wordt genomen. Ik ga er alsnog van uit dat SNS opvolging geeft aan mijn bericht.