Klacht SNS Bank: Wel betalen maar geen klant

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 530975
Gebruiker
Hypotheekadviseur
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Er is 10 jaar geleden een sns spaarhypotheek ondergebracht bij Reaal. Hoewel de Snsbank bij Reaal en Stater als tussenpersoon nog steeds in de boeken staan en vergoedingen ontvangen geeft de hypotheekadviseur aan mij niet als bestaande klant te kennen en wil alleen maar een adviesgesprek plannen als ik mij als nieuwe klant laat adviseren. Hij annuleerde het geplande adviesgesprek zelfs toen ik aangaf dat mijn gegevens in hun office@financecenter te vinden waren en ik niet inzag waarom hij voor een oriënterend gesprek alles in pdf aangeleverd wilde hebben.

De oplossing

De sns kan, door het sturen van een verzoek tot omzetten, mijn spaarhypotheek veranderen in een lineaire. Het lijkt mij, dat de €4000,- die zij de afgelopen 10 jaar aan provisie hebben ontvangen wel genoeg is en anders betalen we die €400,- administratie kosten ook wel voor een simpel advies of dit rendabel is en een mailtje naar Stater.

1 reactie

  1. Auteur
    Hypotheekadviseur
    Datum
    Het is altijd opvallend als bedrijven zich door stilte kenmerken. Zou alleen al.netjes zijn als ze aangeven er mee bezig te zijn of onderzoeken. Er van uit gaan dat ik niet de enige ben zou de angst op meer soortgelijke teveel betalende hypotheek adviezen wel eens de reden van het zwijgen kunnen zijn

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Hypotheekadviseur
Datum
Uiteindelijke oplossing
De sns, onderdeel van de volksbank is in 2013 genationaliseerd en heeft Reaal, wat toen onderdeel was verkocht. Volgens de sns bank gelden nog wel de rechten uit die tijd, dus het binnenhalen van provisie de afgelopen 10 en komende 20 jaar maar niet meer de plichten. Want de verzekeraar is niet meer van hun en als ik wat wil wordt ik als nieuwe klant behandeld en kan alle kosten voor een hypotheekadvies betalen. Kan nu alleen maar hopen dat ze de volgende hypotheek crisis, en het lijkt zich te herhalen, ook failliet te laten gaan.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over SNS Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen