Klacht Softub Nederland: Composietvloer niet onder een overkapping

A.C.H. van Tilborg

COMPOSIET VLOER ONDER OVERKAPPING

Het belangrijkste doel van dit bericht is: een waarschuwing voor de consument. Niets meer en niets minder.
Begin april is er bij ons een veranda geplaatst, tijdens het bezoek van de verkoper hadden we het over de houten vlonders die vervangen moesten worden. Waarop de verkoper direct met een composietvloer als optie kwam, dat konden zij ook leveren.Wij hadden nog nooit hiervan gehoord, het zag er mooi uit, wij kozen voor de antracietgrijze variant, de onderdelen van de veranda zouden ook in die kleur zijn en ons huis was door de schilder net in dezelfde kleur geschilderd.
Het eindresultaat was prachtig, echter na 2 weken was de vloer verkleurd naar vaal grijsgeel. De vloer inclusief fundering 6 bij 3 meter heeft ons 3800 euro gekost. Dit vooraf wetend waren we veel beter af geweest met terrastegels, gelegd door onze tuinman. En een stuk goedkoper.
Onder de mat voor de deur oa is de oorspronkelijke kleur nog te zien. Niet om vrolijk van te worden.
Contact gezocht met Verandi Doorn; deze kwam fluitend de tuin in en zei: dat is normaal, in onze showroom is het ook verkleurd. Logisch, dat is ook binnen.
Er is ons niets, nooit verteld door niemand over deze eigenschap van dit product, wat alleen geschikt is voor buiten waar ten gevolge van regen de lignine uit de houtcellen verdwijnt en de oorspronkelijke kleur terugkomt na verloop van tijd.
Deze composiet bestaat uit 50 % kunststof en 50 % houtvezel.
Inmiddels weten we hoe het product heet en waar het vandaan komt en hebben we de fabriek gebeld. Deze gaf aan dat Composiet niet onder een veranda kan omdat de regen daar niet komt. De lignine komt vrij door water en dat komt niet onder een overkapping.
De leverancier heeft geen algemene voorwaarden, is niet aangesloten bij een brancheorganisatie en heeft als enige optie, na een aantal mails, de vloer een aantal keren nat te komen maken. Op dit voorstel hebben we niet gereageerd en de zaak in handen van de rechtsbijstandsverzekering gegeven. Het voortraject heeft door miscommunicatie zeer veel stress geleverd, we zijn er helemaal klaar mee.
Laat niemand een composietvloer onder een overkapping nemen, duur en niet geschikt.

NVT, daar de klacht bij de rechtsbijstand verzekering ligt.

Ook een klacht indienen over Softub Nederland?