Klacht Sola: ondeugdelijk product geleverd en/of onvoldoende informatie over het product vermeld

Klachtnummer
# 29437
Gebruiker
Hanna
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Bij Sola Zeist heb ik op 29/5i een pan gekocht - 20cm steelpan met keramische coating, geschikt voor inductie. Deze pan blijkt niet te werken op 1 van de 4 kookzones van mijn Siemens fornuis. Desgevraagd legt Siemens uit dat er te weinig metaal in de pan zit waardoor die specifieke kookzone niet geactiveerd wordt, maar dat er met de kookzone niets aan de hand is. Lijkt me geloofwaardig omdat alle andere pannen, ook kleine, prima functioneren op die zone. Op de andere kookzones wordt de nieuwe pan wel warm. Ik heb dit probleem voorgelegd in de winkel, maar toen bleek dat de pan op de inductieplaat in de winkel wel warm werd, vond de medewerkster mijn klacht ongegrond. Wel bood ze aan om de pan om te ruilen tegen een tegoedbon. Maar ik had niets anders nodig had bij Sola en wilde geld terug. Bovendien was ik van mening dat de pan geen deugdelijk product was en/of de informatie was misleidend. Er was niet vermeld dat zones aan bepaalde voorwaarden moesten voldoen.

De oplossing

ik wil mijn geld terug (€ 19,95)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Sola hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Sola?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen