Klacht Solaredge: Klant wordt genegeerd en niet tijdig geinformeer over installatie

Klachtnummer
# 458096
Gebruiker
Poltje
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb sinds 5,5 jaar zonnepanelen, optimisers en een omvormer van Solaredge. Sinds januari dit jaar werken steeds meer optimisers niet meer, omdat de capaciteit van de panelen hoger is dan de optimisers aankunnen.
Inmiddels zijn dat er 8 van de 15 kapot.
Er zit garantie op en via de installateur zijn er nieuwe optimers geleverd.
De installlateur kan ze niet plaatsen, omdat het een éénmansbedrijf is en de optimisers met 2 man geplaatst moeten worden. Dus zou Solaredge zelf komen om ze te installeren.
Op 18 mei is dat besproken tussen de installateur en Solaredge.
Inmiddels heb ik 8 keer via de portal van Solaredge gevraagd wanneer ze nu eindelijk komen om de klus te klaren..
Elke keer wordt er beloofd dat ik “vandaag of morgen” gebeld ga worden door de planning. Ook na zo vaak aandringen is er geen enkel contact geweest.
Inmiddels hoor ik van de installateur dat hij dezelfde klachten heeft.
Wat is er toch aan de hand bij Solar Edge? Wellicht is het drukker dan normaal, maar zeg dat dan. Zo ga je toch niet met je klanten om?

De oplossing

Mij bellen of mailen voor een afspraak wanneer ze de optimisers gaan vervangen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Solaredge hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Solaredge?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen