Klacht Solaredge: Omvormer Solaredge 2x kapot geen compensatie.

M. Krootjes

Omvormer van Solaredge 2x kapot en je krijgt geen compensatie. In december 2017 heb ik zonnepanelen laten plaatsen door het installatiebedrijf Van Dalen in Hoogvliet. Op 3 juni 2018 had ik geen opbrengsten meer van mijn zonnepanelen. Na contact met de installateur bleek de omvormer van Solaredge kapot. En er zou een nieuwe omvormer komen. Dit heeft heel lang geduurd en uiteindelijk op 6 juli 2018 is er een nieuwe omvormer geplaatst. Deze omvormer heeft het 1 dag gedaan en toen kreeg ik weer een foutmelding. Omdat Solaredge en de installateur in het weekend niet bereikbaar zijn heb ik gelijk op maandag 9 juli 2018 gebeld met Solaredge. Ik zou voor 12:00 uur worden teruggebeld maar dit werd niet gedaan. Ik heb vervolgens zelf rond 12:00 uur gebeld en 2 uur in de wacht gestaan. Nu bleek dat de printplaat kapot was en er zou een nieuwe printplaat worden geleverd. Wat weer maximaal 10 werkdagen zou gaan duren. Vervolgens heb ik een zowel een klacht bij de installateur als bij Solaredge neergelegd voor compensatie. De installateur heeft de klacht afgewezen en gezegd dat ik deze bij Solaredge moest neerleggen. Op 20 juli 2018 is er een nieuwe printplaat geinstalleerd en de installateur vertelde dat hij had gebeld met Solaredge en dat ik al de tijd gewoon opbrengst had gehad van mijn zonnepanelen. Dit is een leugen omdat ik toen mijn 2 omvormer kapot ging ik de terugleverhoeveelheid had genoteerd en hieraan was niets veranderd. Vervolgens heb ik Solaredge gebeld en gevraagd hoe het staat met mijn klacht. Waarop de jongen waarmee ik sprak doodleuk vertelde dat ik geen compensatie krijg. Dit zou staan in de algemene voorwaarden. Ik raad dus iedereen aan geen omvormer te kopen van Solaredge.

Compensatie

Wij vinden dat Solaredge hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Solaredge?