Klacht Solartricity: Opbrengst van de panelen is minder dan de opbrengstgarantie

mijn profiel

Eerder had ik al zonnepanelen laten plaatsen door Energy Quard uit Breda.
1,5 jaar later heb ik nog een installatie aan laten leggen door Solartricity uit Boxtel.
De eigenaar/verkoper van Solartricity had een verkooppraatje dat aangaf dat zijn installatie nog een stuk meer op zou gaan brengen. Er is een opbrengstgarantie waar de installatie niet aan voldoet De installatie door E Q uit Breda voldoet meer als 100% aan zijn verwachtingen en de beloofde opbrengst van Solartricity voor nog geen 87%. Ondanks dat de installatie van EQ een ongunstigere ligging heeft mbt. de zonneuren die er op schijnen.
Na vaker aan te hebben aangegeven dat ik niet tevreden was en zelfs door eigen onderzoek verkregen informatie, die ik door heb gegeven aan Solartricity, het bedrijf hier niks mee gedaan.

Hogere opbrengst of een goede schadevergoeding.

Solartricity
    Op verzoek van deze klant een SMA Omvormer geleverd die niet voldoende capaciteit heeft voor het aantal panelen dat de klant wilde. De oorspronkelijke omvormer had deze capaciteit wel. Voorgesteld een paneel te retourneren tegen de volledige prijs zodat de opbrengst optimaal zou zijn. Klant in eerste instantie akkoord maar reageert verder niet meer. Nu dit helaas.
    mijn profiel
    Leverancier heeft inderdaad een omvormer van SMA geleverd, maar met een te lage capaciteit hoewel SMA deze capaciteit in zijn assortiment heeft. Ik heb de leverancier gevraagd om met een goede oplossing te komen, dat is niet een paneel weg halen, dat is een absurde oplossing. Volgens de mening van technici is een omvormer van SMA 2000 een juiste oplossing
    Solartricity
    Klant is in een persoonlijk gesprek akkoord gegaan met de geboden oplossing waar andere personen bij aanwezig waren. De monteurs hebben nb twee maal aan de deur gestaan om de werkzaamheden gratis uit te voeren. Helaas, dossier gesloten of we moeten de eerdere afspraak na kunnen komen.,
    mijn profiel
    Ik heb bij Solartricity te Boxtel een installatie aangekocht van 1920 kWt. De opbrengst-garantie (zwart op wit) is 96% het eerste jaar. Hij heeft opgebracht het eerste jaar 1568 kWt., dit is 81,66% van kracht van de installatie. Dat is het eerste jaar al een tekort in opbrengst van 15% Dit is al lager dan de opbrengst die hij garandeert na 25 jaar. Dus; de opbrengst van het eerste jaar is al lager dan dat hij garandeert na 25 Jaar.
    Monteurs hebben geen afspraak gemaakt ?

Ook een klacht indienen over Solartricity?