Klacht Solay Nederland: Agressieve verkoopmethode

Floor

Helaas heb ik een proefpakket multivitaminen afgenomen. Vervolgens heb ik een mail gestuurd waarin ik te kennen heb gegeven geen interesse te hebben ik het product. Er is echter iets misgegaan en ik kreeg geen reactie. Daarna nog een mail verstuurd, ik een geautoriseerde reactie per mail en later een antwoord. Daarin stond beschreven dat ik 1 dag te laat was met reageren en dat ik nu voor een jaar aan vastzit. Een dag later viel het proefpakket in de brievenbus. Nogmaals een mail verstuurd dat ik geen interesse heb en heb het pakket pillen retour gestuurd. Daarna werd er 60. 80 van mijn rekening gehaald. Wederom een mail gestuurd met mijn beklag over de gang van zaken. Nu valt er een brief van een incasso in de bus. De manier van verkopen is absoluut niet klantvriendelijk, Eindresultaat: een contract waar ik voor een jaar aan vastzit, geen beroerde multivitaminen en een incassobureau wat geld wil.

Geen pillen en betaalverplichtingen.

Bedankt voor uw bericht.
    U geeft aan dat u ontevreden bent over ons bedrijf. Dat betreuren wij. Wij doen er alles aan klanten zo goed mogelijk te informeren en tevreden te houden.
    Wij hebben op basis van uw gegevens het gesprek en de voicelog na-geluisterd en tot de conclusie gekomen dat alles van begin tot einde netjes en rustig is uitgelegd. Tevens heeft de verkoper u aan het eind van de voicelog gevraagd of er voor u nog iets onduidelijk was, daar heeft u nee op geantwoord en als laatste heeft de verkoper u nog op het hart gedrukt om de bijgevoegde welkomsbrief goed door te te lezen en hier heeft u op geantwoord dit te zullen doen.
    U heeft van ons bij het ontvangen van het proefpakket netjes deze welkomstbrief ontvangen met daarin duidelijk uitgelegd hoe wij te werk gaan. Ook hoe u zich kunt afmelden voor vervolgzendingen en binnen welke termijn. Tevens staat daarin duidelijk omschreven dat u het proefpakket ook retour kunt sturen wanneer u niet tevreden bent met het ontvangen product.
    Wij hebben van u in de proefperiode geen enkel bericht ontvangen dat u niet tevreden bent met het product, nog een proefpakket retour ontvangen.
    Dat betekent dat u van ons totaal 4 termijnen ontvangt waarna de overeenkomst wordt beëindigd.
    Mvg
    Klantenservice Solay Nederland
    Floor
    Fijn dat mijn klacht beantwoord is, helaas is er alleen niet ingegaan op de inhoud. Ik heb aangegeven dat ik een mail binnen het termijn heb verstuurd. Deze is niet ontvangen. Daarna heb ik nog een mail verstuurd en deze was 1 dag te laat. Vervolgens heb ik de pillen ook retour gestuurd. Dit bedrijf is niet klantvriendelijk en alleen gericht op het verkopen van hun product. Dit blijkt uit de starre gang van zaken.
    Mijn probleem is nu dat ik geen pillen heb, vast zit aan een jaar contract.
    Solay Nederland
    Wij hebben u in het telefoongesprek duidelijk aangegeven dat het om een levering van 4 kwartalen ging. Op de vraag of u hiermee akkoord ging heeft u met een duidelijk JA geantwoord. Naast de 14 dagen van de proefperiode houden wij zelf nog 2 extra dagen aan inverband met de aflevertijd. Wanneer u een annulering doorgeeft kan dat per mail, telefoon of per post. Wij kunnen niet controleren of u ons binnen de gestelde periode een mail heeft gestuurd. U bent zelf verantwoordelijk voor het juist invullen van de email gegevens aan ons bedrijf.
    Wij bieden ons product aan voor 4 kwartalen waardoor wij de prijs van onze hoogwaardige multivitamines in een goeie prijs/kwaliteit verhouding kunnen aanbieden. Wanneer u een vervolgpakket retour stuurd is dat altijd op eigen initiatief. In onze algemene voorwaarden staat vermeld dat u voordat u een product buiten de gestelde termijn van 14 dagen aan ons retour stuurd, u eerst contact moet opnemen met de klanten service.
    Wij willen, om u tegemoet te komen, het door u retour gestuurde pakket multivitamine opnieuw toesturen. Dit zullen wij dan natuurlijk doen op onze kosten..Wij wachten uw reactie af.vriendelijke groetklantenservice Solay
    Floor
    Hierbij wil ik melden dat ik samen met Solay tot een oplossing ben gekomen. Mijn email, die binnen het termijn verstuurd was, heb ik nogmaals aan hen verzonden. De multivitaminen zijn wederom naar mij verstuurd, zonder verzendkosten. Ik moest eenmalig 60, 80 betalen en daarna is het contract ontbonden. Ik moet zeggen dat ik blij ben met de manier waarop mijn klacht uiteindelijk toch is opgelost.
    Solay Nederland
    Wij wensen u veel plezier met onze multivitames.