Klacht Solay Nederland: Geen vervolgzendingen meer.

Sacha

Ik heb via een telefonische verkoop een proefpakket Multivitamines besteld. Hiervan zou ik binnen 3 weken resultaat merken. Als ik echter niet tevreden zou zijn dan zou ik binnen 2 weken moeten opzeggen om geen vervolgzending te ontvangen. Dit heb ik verzuimd mede om te ontdekken of ik baat zou hebben bij de vitamines. Nu heb ik 3 weken na bestelling van het ptroefpakket een vervolgzending gekregen met de mededeling dat ik een jaar lang vervolgzendingen dien af te nemen. Nu gebleken is dat ik er geen baat bij heb heb ik de vervolgzending retour gestuurd met de mededeling geen vervolgzendingen meer te willen ontvangen en/of betalen. Nergens in de alg. voorwaarden staat dat ik er een jaar aan vast zou zitten. Dit zou wel tijdens het telefoongesprek zijn genoemd en door mij accoord zijn gegeven volgens Solay. Ik kan dit niet herinneren maar is mogelijk.
Volgens de consumentenbond geldt ook hier de wet kopen op afstand.

Omdat ik niet op tijd de eerste vervolgzending heb opgezegd wil ik deze wel gewoon betalen. De vervolgzending heb ik echter binnen de wettelijk gestelde termijn van 7 dagen retour gezonden met de mededeling geen vervolgzendingen meer te willen ontvangen en/of betalen. Ik wil dus geen vervolgzendingen meer ontvangen of betalen.

Solay Nederland
    Bedankt voor uw bericht.
    U geeft zelf aan dat u om de werking van onze vitamines te ervarem hebt verzuimd om binnen de gestelde termijn van 14 dagen het toezenden van vervolgzendingen te annuleren.
    Wij zijn een transparante organisatie die er naar streeft alle klanten tevreden te stellen. Het is dan ook spijtig dat u een negatieve ervaring heeft met onze organisatie. Uiteraard hebben wij één en ander voor u nagekeken en daar is het volgende uitgekomen:
    Na het beluisteren van de voicelog van uw gesprek is gebleken dat u duidelijk op de hoogte bent gebracht door de verkoper dat het om een commerciële verkoop gaat en wanneer u het proefpakket binnen 14 dagen volledig retour stuurt u recht heeft op volledige restitutie. Ook is u medegedeeld dat wanneer u na de proefperiode van 14 dagen geen vervolgzendingen wenst te ontvangen u dit binnen 14 dagen na ontvangst van het proefpakket aan ons door dient te te geven en dat de verkoop onderdeel uitmaakt van een periodieke levering van vier kwartalen. Ook in de meegestuurde welkomstbrief staat dit heel duidelijk aangegeven.
    Daarin zit al een door ons aangehouden foutmarge van 2 dagen. Dit om eventuele vertraging door de levering van PostNL te overbruggen.
    In onze telefonische en schriftelijke communicatie zijn wij heel duidelijk en transparant. Daarin onderscheiden wij ons van andere soortgelijke instellingen.
    Er is voor ons dan ook geen reden om het contract te ontbinden.