Klacht Solay Nederland: Ongewenste vervolgzending gedurende 1 jaar

Dolf

Ik heb een telefonische aanbieding gehad voor proef zending Multi-vitaminen waarbij ik mijn twijfels had over het effect. Na aandringen van Solay hebben ze mij een proefpakket gestuurd zodat ik deze kon checken. Het effect zou binnen 3 weken te merken zijn. Maar na 2 weken moest opgezegd worden.
Na 3 weken was niets te merken en ik heb dus geen behoefte aan vervolgleveringen vooral omdat mij in de mail na het retourneren van de vervolgzending pas duidelijk werd dat het ging over en jaar contract met een waarde van ca 200 euro. In de bijlage stond nl niet vermeld dat je er een jaar aan vast zit. Ik zou hier niet onderuit kunnen omdat ik 2 dagen te laat zou hebben opgezegd
Het kan toch niet de bedoeling zijn wanneer je een geen effect ziet van een product, dat je er toch een jaar aan vast zit, maar dat ze achter hun producten staan die ze aan de man proberen te brengen en wanneer je er geen baat bij hebt er altijd mee kunt stoppen
Er moet toch een manier zijn om dit op te lossen

Het stoppen van de vervolgzendingen en het innen door het incasso bureau.
Pakket is ongeopend geretouneerd en wensen dit niet te betalen.

Solay Nederland
    Bedankt voor uw bericht.
    U geeft aan dat u ontevreden bent over ons bedrijf. Dat betreuren wij.
    Wij doen er alles aan klanten zo goed mogelijk te informeren en tevreden te houden.
    Wij hebben op basis van uw gegevens het gesprek en de voicelog na-geluisterd en tot de conclusie gekomen
    dat alles van begin tot einde netjes en rustig is uitgelegd. In dit gesprek werd u verteld dat het om een
    levering van 4 kwartalen ging. Op de vraag aan u of dit akkoord was heeft u met een duidelijke 'ja' geantwoord.
    Ook heeft u van ons bij het ontvangen van het proefpakket netjes een welkomstbrief ontvangen met daarin duidelijk
    uitgelegd hoe wij te werk gaan. Ook hoe u zich kunt afmelden voor vervolgzendingen en binnen welke termijn.
    Tevens staat daarin duidelijk omschreven dat u het proefpakket ook retour kunt sturen wanneer u niet tevreden
    bent met het ontvangen product. Bij navraag bij de sales agent blijkt dat u alle extra informatie hebt gekregen van een supervisor die u antwoord gaf op uw vragen die wat dieper ingingen over de kwaliteit van onze multivitamines. Resultaat moet met 8 dagen merkbaar zijn. Dat geeft u voldoende tijd om te besluiten wel of niet verder te gaan met de multivitamines.
    Wij hebben van u in de proefperiode geen enkel bericht ontvangen dat u niet tevreden bent met het product.
    Wij kunnen ons product voor een lage prijs aanbieden omdat wij met de klant een contract afspreken voor 4 kwartalen.
    In onze telefonische en schriftelijke communicatie zijn wij heel duidelijk en transparant. Daarin onderscheiden
    wij ons van andere soortgelijke instellingen.
    Er is voor ons dan ook geen reden om het contract te ontbinden.Vriendelijke groet
    Klantenservice Solay
    Dolf
    Ik ben het oneens met jullie stelling. Het blijkt dat jullie organisatie toch duidelijk niet voor gezonde producten gaat maar op een slinkse manier geld probeert te verdienen.
    De vitamines hebben geen enkel effect. En als ik aangeef dat ze niet helpen toch gedwongen wordt om ze een jaar af te nemen.
    Ik ben me er niet van bewust dat ik jullie toestemming gegeven heb om een jaar lang deze vitamines tegen deze prijs te leveren. Ik wil dus graag een kopie het opgenomen gesprek ontvangen.
    Solay Nederland
    Wij willen u graag uitnodigen contact op te nemen met de klanten service zodat wij u het gesprek kunnen laten horen. Hopelijk zult u dan willen erkennen dat u zelf toestemming hebt gegeven.
    Wij wachten uw telefoontje af.

Ook een klacht indienen over Solay Nederland?