Klacht Solcon: Alles staat of valt met wat Solcon Zelf wel of niet in Eigen systeem zet.

A.E.H. Alberts

Eind 2018 zijn we overeengekomen met Solcon dat er glasvezel aangelegd wordt met een jaarabonnement Alles in1 pakket.

* In 2019 begint de ellende met het aanleggen, waarbij het resultaat nog steeds een verzakte stoep met een berg zand ernaast is.

* Het Alles in 1 pakket zou vanaf juli 2020 opgeleverd zijn (schrijft Solcon). Helaas gaat vanaf dan nog meer (alles) mis;

Pakket(modem) niet geleverd, Telefonisch lastig te bereiken, Pakket 'opnieuw' geleverd, Facturering te vroeg ingegaan, Telefonisch lastig te bereiken, Facturering 'coulance' terwijl er niets geleverd is?, Zoektocht naar de installatie handleidingen, Telefonisch lastig te bereiken maar uiteindelijk handleidingen zelf gevonden en geprint, Aansluiting werkt niet, Telefonisch lastig te bereiken en er is 'maar 1 manier van aansluiten mogelijk'. Aansluiting werkt niet, Telefonisch lastig te bereiken, 'Er is 'maar 1 manier van aansluiten mogelijk'. Telefonisch lastig te bereiken, 'U kunt een monteur inhuren' ??? , Aansluiting werkt nog steeds niet. Telefonisch lastig bereikbaar, 'Er is 'maar 1 manier van aansluiten mogelijk', Telefonisch lastig te bereiken en geen medewerker waar we verder mee komen.

* In januari 2021 hebben we er genoeg van en sturen we, volgens de procedure van Solcon, een formulier voor ontbinding/herroeping op. (Ruim 2300 euro betaald voor een verzakte stoep, niet werkende apparatuur/verbinding en 0 dienstverlening)

* September jl. kregen we weer een factuur, waaruit we opmaakten dat de opzegging niet verwerkt was in het Solcon-systeem! En dan wordt het nog erger: Er staat helemaal "niets" in het Solcon-systeem, beweerd een Verkoop-medewerkster, die reageert op ons (schriftelijke) verzoek om de administratie aan te passen met onze opzegging. En omdat er "niets" in het Solcon-systeem staat, zouden we weer moeten betalen. Weer verschillende facturen/aanmaning vanuit de verkoopafdeling en debiteuren beheer. Afdelingen hebben blijkbaar verschillende systemen en geen contact met elkaar. Er is geen touw aan vast te knopen en wij hebben geen inzage en geen mogelijkheden om het Solcon-systeem aan te passen. Maar worden er wel op aangesproken!

De verkoop-medewerkster doet erg haar best voor Solcon maar t.a.v. een betalende klant is enige service, empathie, oplossingsgerichtheid, klantvriendelijkheid niet te bespeuren. We zijn zó klaar met Solcon.

We hebben maar 1 wens: sluit dit Solcon-Rampenplan-dossier. We hebben met meer dan 2300 euro, ruim aan onze betaalverplichtingen voldaan en hebben daarvoor al ruim een jaar een verzakte stoep, een aansluiting/verbinding die niet werkt en en 0 service gekregen. Dat lijkt ons. t.a.v. Solcon, meer dan coulant van Ons.

Wij vinden dat Solcon hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Solcon?