Klacht Solodair Reizen: terugstorting reissom door annulering

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 70494
Gebruiker
marsikees
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Reis geboekt van 1 t/m 8 juli naar Portugal. Op 30 juni mail dat hotel overboekt is (20 kamers), moeten aangeven of we de reis een paar dagen door kunnen schuiven. Blijkt voor 19 van de 20 deelnemers geen probleem te zijn. Krijgen dan uiterlijk 1 juli definitief bericht, Geen reactie en zelf maar gemaild, 3 juli bericht dat Solodair niet akkoord gaat met de vervangende accommodatie en annuleert de hele reis, beroepen zich op overmacht, Reissom wordt terug gestort binnen 14 dagen volgens de voorwaarden. Na diverse beloftes tot op heden niets terug ontvangen. Bedrag zou overgemaakt zijn en betalingsbewijs zou worden gemaild. Ook dit niet ontvangen, In de voorwaarden staat dat er een bedrag wordt ingehouden voor het garantiefonds. Navraag gedaan bij SGR maar bericht gehad dat Solodair niet is aangesloten en dat dit sinds 1999 gratis is. Gevraagd welk garantiefonds ze dan zijn aangesloten maar ook daar geen antwoord op ontvangen. Diverse mails gestuurd en een aangetekende brief op 22 juli

Gewenste oplossing

Terugstorting toegezegd bedrag (reissom en gedeelte reisverzekering) en vergoeding van misgelopen vakantiegenot.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Solodair Reizen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    marsikees
    Datum
    Ondanks alle toezeggingen dat het geld is overgemaakt en dat het afgelopen vrijdag gestort zou zijn, nog steeds niets binnen. Ik heb op 8-8-2014 een print screen van de opdracht tot overboeking gehad van Internetbankieren maar hieruit kun je niet opmaken of de opdracht werkelijk is verzonden. Nu op 14-8-2014 nog steeds niet ontvangen.
  2. Auteur
    marsikees
    Datum
    Zou bedrag contant ontvangen en diverse mails gehad daarna dat het beter was om toch te storten. Hadden het echt betaald. Niet dus. Alle mails inzake de terugbetaling zijn alleen leugens geweest. Er is nooit een bedrag gestort op mijn rekening.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Solodair Reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen