Klacht Somfy Nederland: Instellen van Somfy switch bijna niet te doen
Details
Klacht
Recent heb ik een Somfy Switch aangeschaft. Dat zou een mooie toevoeging moeten zijn op het bedienen van de rolluiken via de app.Met vrij veel moeite heb ik de rolluiken kunnen koppelen met de Tahoma App. Het duurde echter niet lang voordat ik 1 rolluik niet meer kon bedienen. Er verscheen een driehoekje met uitroepteken erin. en een melding dat de bediening niet werkt. Niet veel later gebeurde dit bij alle rolluiken.
Zodoende heb ik de apparaten een keer uit de app gegooid, maar heb ik ze met geen mogelijkheid meer erin gekregen. Een discovery op nieuwe IO apparaten vind niks en via de normale manier (scannen barcode van afstandsbediening) werkt het ook niet.
Tot 2x toe contact gehad met Somfy hierover, maar die geven aan dat ik maar contact moet zoeken met een installateur, want die zouden dan de motoren kunnen resetten waardoor ze weer toe te voegen moeten zijn aan de app.
Voor een product van €200,- had ik wel gehoopt iets meer support te kunnen krijgen. Helaas voel ik me nu genoodzaakt het product terug te sturen omdat het gewoonweg niet doet wat het moet doen.
Gewenste oplossing
Ik zou graag willen weten waarom het technisch niet mogelijk is om mijn apparaten opnieuw in de app te krijgen. Ik ben redelijk technisch aangelegd en het idee van de versleuteling is mij ook enigzins duidelijk, echter lijkt het mij dat zoiets toch gereset moet kunnen worden?De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.