Klacht Somfy Nederland: Instellen van Somfy switch bijna niet te doen

Maarten

Recent heb ik een Somfy Switch aangeschaft. Dat zou een mooie toevoeging moeten zijn op het bedienen van de rolluiken via de app.
Met vrij veel moeite heb ik de rolluiken kunnen koppelen met de Tahoma App. Het duurde echter niet lang voordat ik 1 rolluik niet meer kon bedienen. Er verscheen een driehoekje met uitroepteken erin. en een melding dat de bediening niet werkt. Niet veel later gebeurde dit bij alle rolluiken.
Zodoende heb ik de apparaten een keer uit de app gegooid, maar heb ik ze met geen mogelijkheid meer erin gekregen. Een discovery op nieuwe IO apparaten vind niks en via de normale manier (scannen barcode van afstandsbediening) werkt het ook niet.
Tot 2x toe contact gehad met Somfy hierover, maar die geven aan dat ik maar contact moet zoeken met een installateur, want die zouden dan de motoren kunnen resetten waardoor ze weer toe te voegen moeten zijn aan de app.

Voor een product van €200,- had ik wel gehoopt iets meer support te kunnen krijgen. Helaas voel ik me nu genoodzaakt het product terug te sturen omdat het gewoonweg niet doet wat het moet doen.

Ik zou graag willen weten waarom het technisch niet mogelijk is om mijn apparaten opnieuw in de app te krijgen. Ik ben redelijk technisch aangelegd en het idee van de versleuteling is mij ook enigzins duidelijk, echter lijkt het mij dat zoiets toch gereset moet kunnen worden?

Somfy Nederland
    Goedemiddag Meneer M. Stil,
    Naar aanleiding van het gesprek wat wij zojuist gevoerd hebben heb ik u zojuist een mail gestuurd met daarin de afgesproken onderdelen. Hiermee ga ik ervan uit dat het probleem zo opgelost kan worden.
    Mocht dit helaas niet het geval zijn, dan kunt u ons altijd bereiken doormiddel van de onderstaande contactgegevens.

Thijs van Somfy

E klantenservice.nl@somfy.com
    T +31 (0)85 0438 360
    Somfy Nederland
    Goedemiddag Meneer M. Stil,

Na enkele dagen niets meer van u gehoord te hebben, gaan we er vanuit dat alles gelukt is. Mocht dit toch onverhoopt niet zo zijn, dan kunt u contact met ons opnemen via de onderstaande gegevens.

Thijs van Somfy

E klantenservice.nl@somfy.com
    T +31 (0)85 0438 360

Ook een klacht indienen over Somfy Nederland?