Opgelost door Somfy Nederland: IO apparatuur werkt niet meer na migratie Tahoma V1-V2
Details
Klacht
Na de migratie van de oude Tahoma V1 box naar een recenter model Tahoma V2 box werkt de gehele IO functionaliteit niet meer. Er kunnen geen IO devices meer gevonden worden en de bestaande apparaten kunnen niet meer worden bediend. Alle RTS devices werken gelukkig naar behoren.Dit maandag 16 mei gemeld bij de telefonische klantenservice van Somfy Nederland. Hier de gehele procedure doorlopen, reset uitgevoerd middels de 2-10-2 methode en eindpunten opnieuw ingesteld van rolluiken, helaas nog steeds zonder functie. Aangezien de oude V1 box niet meer in bedrijf is, is het voor mij als eindgebruiker onmogelijk de IO code eruit te halen aangezien deze niet meer ondersteund wordt. Tevens is het generen van een IO sleutel op de V2 box niet mogelijk. De betreffende medewerker kon het probleem helaas niet oplossen en zou het doorzetten naar een specialist.
Donderdag 26 mei eindelijk een reactie van Somfy, dat ik de V1 IO code maar moest omzetten naar de V2 en om nogmaals een reset uit te voeren (deze zou volgens deze persoon niet juist uitgevoerd zijn, anders was het probleem wel opgelost) en anders moest er maar een installateur bijgehaald worden. Erg kort door de bocht, de reset is immers juist uitgevoerd.
De V1 box is na de migratie onbruikbaar geworden, dus per mail de vraag gesteld hoe ik de betreffende IO code uit de V1 kon halen. Hierop kreeg ik een migratiehandleiding toegestuurd, die reeds uitgevoerd was. Daarna zijn tenslotte de problemen ontstaan! Dit reeds per mail teruggestuurd en gevraagd om het probleem nader te onderzoeken.
Vrijdag 27 mei nogmaals telefonisch contact opgenomen met Somfy om te vragen naar de voortgang. Deze gaf aan dat ik de nieuwe Tahoma app moest downloaden, en niet de Tahoma classic app die momenteel in gebruik was, echter deze nieuwe app blijkt helemaal niet te werken met de V2!
Kortom, moedeloos word ik er van. Telkens krijg ik weer andere informatie en in tussentijd kan ik mijn huis dat volhangt met Somfy apparatuur NIET bedienen. Garagedeur niet te gebruiken, zonnescherm niet te gebruiken en rolluiken niet te bedienen.
Graag op zeer korte termijn een oplossing van Somfy voor dit probleem, dat is ontstaan na de migratie van jullie apparatuur. Als klant en gebruiker van jullie producten ben ik volledig afhankelijk van de ondersteuning van Somfy.
Gewenste oplossing
Probleem oplossen dat nieuwe Tahoma V2 weer functioneert.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.