Klacht Sonos: Sonos jaagt me op kosten door paniek email

VCJ van Ardenne

Per mail kreeg ik te horen dat mijn sonos conect binnenkort niet meer zou werken omdat er geen updates meer voor kwamen. Als oplossing kreeg ik een 30% korting op een vervangend produkt de Sonos port. Tot zover vond ik het een prima servce.
Ik heb toen gelijk deze port besteld want anders doet mijn complete hifi systeem het niet meer.
Via de Sonos app kreeg ik de melding dat de connect in de recycle stand gezet kon worden en dan netjes kon worden afgevoerd/opgehaald. Dat proces zou zo n 21 dagen duren en in de tussentijd kon ik de connect nog gewoon gebruiken. Gelijk maar gedaan want ik had al bericht dat mijn port onderweg was.

Paar dagen later komt er een excuus email van Sonos dat het gebrachte nieuws niet helemaal klopt. Updates komen inderdaad niet meer binnen binnenkort maar de connect blijft wel gewoon werken.

Oke denk ik dat scheelt weer en ik stuurde mijn port weer terug. Aangezien ik nog wel de 30% kortingsbon heb heb ik die maar gebruikt voor een Sonos move. Iets wat ik waarschijnlijk later wel eens zou hebben aangeschaft voor in de tuin maar nu nog niet. Door de korting was het wel heel intressant.

Tot zover nog steeds tevreden.
Totdat mijn connect toch in de recycle stand schiet en het dus niet meer doet.

Contat net sonos gehad en de verklaren dat het een vrijwillige keuze is om de recycle stand te gebruiken en deze onomkeerbaar is. Wel zijn ze bereid om nog eens extra 20% korting te geven op mijn move.

Ik geef aan dat ik daar niks aannheb omdat mijn huis voorzien is van hifi systeem met ingebouwde boxen. En dat 1 move niet vergelijkbaar is. Tevens geef ik aan dat er eigenlijk helemaal jiks had hoeven veranderen maar dat hun email dit in gang heeft gezet.

Antwoord: u kunt u move ook nog euilen voor een Port.
Met andere woorden; hun fout kost kij dus altijd geld. Dat klinkt kij toch vreemd.
Ik heb gevraagd om een nieuwe connect naar dat is schijnbaar niet mogelijkven ze blijven nu bij hun standpunt.

Dit is toch een vreemde gang van zaken?

Meg vriendelijke groet,

Vincent van Ardenne

Ik wil mijn connect weer aan het werk.

Wij vinden dat Sonos hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Sonos?