Klacht Sony Consumenten Electronica: Afhandeling defecte Sony PS VR

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 197095
Gebruiker
Daniel
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn PS VR (VR Bril voor Sony Playstation 4) vertoond vanaf het begin af aan 2 defecten. Namelijk een aantal defecte pixels in het display van de bril, en het probleem met verschuiven van het beeld in de bril (drifting in cinematic mode) waarvan het laatste echt een storend probleem is.

Ik heb na +/- week na aanschaf contact opgenomen met de SONY Playstation helpdesk. De medewerker van de helpdesk gaf na mij uitgehoord te hebben aan dat dit inderdaad op een defect model lijkt te gaan en adviseerde mij de headset op te sturen.

Sony zou de PS VR vervangen waardoor ik snel weer over een Headset zou beschikken. Echter zou ik officieel rekening moeten houden met 3 weken. (15 werkdagen).

Het apparaat is de 24e oktober naar Sony verzonden, en de 27e aangekomen in het reparatie centrum. Volgens de eigen voorwaarden van SONY hadden ze dit probleem uiterlijk 15 november moeten verhelpen/vervangen.

Helpdesk adviseert langer te wachten, en geeft verder geen inhoudelijke informatie.

De oplossing

- Duidelijkheid over vervanging/reparatie status.

- Daarnaast wil uiteraard zo snel mogelijk weer over een goed werkende PS VR Headset beschikken zonder last te hebben van eerder omschreven problemen.

1 reactie

  1. Auteur
    Daniel
    Datum
    Na plaatsen van klacht op klachtenkompas heb ik de headset weer retour ontvangen. Dit heeft uiteindelijk 34 dagen geduurd en dat is te lang voor een nieuw product wat direct defect is. Daarbij was dit ook niet volgens de gemaakte afspraken.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Daniel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen