Klacht Sony Consumenten Electronica: Blokkering PS4 online na geschil Sony NL en consument.

Peter634

Blokkering PS4 online en PS4 bibliotheek.

Na een een ongeautoriseerde afschrijving bij Paypal door Sony NL, heb ik Paypal een charge back opdracht gegeven. Omdat ik dacht dat Sony wederom gehackt was.
Sony NL echter, blokkeerde direct toegang tot online PS4 en bibliotheek met betaalde en opgeslagen games. Dit lijkt mij trouwens onrechtmatig.
Na een klacht bij Sony NL, die onwelwillend was hierover te communiceren, werd mij Sony geadviseerd vouchers te kopen en deze via foto email toe te zenden. Ondanks mijn vraag waarom Sony dat bedrag wilde incasseren heb ik tot op heden geen antwoord.
Ik vind het een wanprestatie van Sony NL, om zonder meer een ongeautoriseerde afschrijving te doen van mijn Paypal rekening mede zonder kennisgeving dat er iets verschuldigd zou zijn, er wordt geen enkele reden opgegeven, behalve dat ik deze afschrijving teniet deed. Er is mij niets bekend van een aankoop die dag. Tevens vind ik de communicatie van Sony NL naar de consument toe zeer onvoldoende, dus een vermogen aan games in PS4 bibliotheek en mijn zoontje kan er niet bij, nou Sony NL, bedankt maar niet heus.
Eerst de PS4 consument binnen te lokken met games online te bestellen/betalen met goedkope aanbiedingen, dan deze games blokkeren, welke toch wettelijk mijn eigendom zijn, nogal misleidend van Sony.
Ook de eigengereide niet op de consument afgestemde communicatie stuit mij nogal tegen de borst om mijn voorstel gewoon van tafel te vegen, om alles gewoon terug te draaien als ik weet waarom ik dat bedrag verschuldigd zou zijn, uit te leggen in het Nederlands zonder die idiote afkortingen, de betaling wederom op te starten indien nodig maakt mij onpasselijk.
Ik walg van Sony Nederland, dat Sony NL zo met haar consumenten omgaat en de toegang tot de rechtmatige eigendommen van de consument/gebruiker ontzegt, indien er een geschil is.
Bah om kinderen zo de dupe te laten worden.

Deblokkering PS4 online en een gesprek van een op een met Sony Nederland om het geschil op te lossen.

Peter634
    Met Sony Playstation in contact getreden, een goed telefoongesprek gevoerd, medewerkster was uiterst vriendelijk en begripvol en snapte het probleem, het probleem wordt opgelost aldus de medewerkster, nadat enkele gegevens zijn aangepast, ik voel mij een stuk beter daardoor. Bedankt lieve Sony Playstation medewerkster.
    Peter-634

Peter634
Met Sony Playstation in contact getreden, een goed telefoongesprek gevoerd, medewerkster was uiterst vriendelijk en begripvol en snapte het probleem, het probleem wordt opgelost aldus de medewerkster, nadat enkele gegevens zijn aangepast, ik voel mij een stuk beter daardoor. Bedankt lieve Sony Playstation medewerkster,na enkele telefoongesprekken wacht ik nog op de bevestiging email, zodat de blokkering wordt opgeheven, vandaag 19-12-2017 wederom een telefonisch contact ( om 09.31uur met een medewerker gehad), waarin werd beloofd dat alles zo snel mogelijk zal worden hersteld, ik wacht nog op de speciale email van Sony Nederland met de nieuwe gegevens, Peter-634

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?