Klacht Sony Consumenten Electronica: Defecten sony xperia Z

Rob

Ik heb mijn Sony Xperia Z nu 9 maanden. In de afgelopen 9 maanden is deze maar liefst 4 keer kapot gegaan. De eerste drie defecten waren, zoals veel respondenten in dit onderzoek aangeven, barsten in het scherm. Ik heb dit, ondanks dat ik geen verzekering heb, telkens gemaakt. Nu heb ik echter sinds kerst een nieuw defect: Het pinnetje waar de oplader in moet is los komen zitten en uiteindelijk ook afgebroken. Dit komt niet vanwege onzorgvuldigheid of agressief om gaan met de oplader, ik heb deze namelijk altijd netjes en normaal gebruikt. De winkel waar ik voorgaande defecten heb laten maken melde me vanmorgen dat ze dit defect niet kunnen maken. Uiteraard ga ik het nog proberen bij andere winkels. Ik vind het erg pijnlijk dat ik nu voor de vierde keer mijn dure aankoop kapot zie gaan, vooral omdat het niet mijn eigen schuld is. Ik hoop dat de consumentenbond hier iets mee doet.

Ik zou graag zien dat Sony de telefoon gratis gaat beoordelen of mijn huidige defect binnen de garantie valt. Zou dit niet het geval zijn, zou ik het op zijn plaats vinden dat ze de situatie beoordelen en het alsnog gratis repareren/ een oplossing zoeken.
Na zo veel "ellende" binnen 9 maanden vind ik het op zijn plaats dat er wat compensatie wordt geboden

Sony Consumenten Electronica
    Geachte Hr. SteinhageHet spijt ons te horen van uw ervaring.
    Wij willen u er op wijzen dat dit forum ondersteuning geeft voor vragen en ervaringen over Sony audio- en video consumentenproducten via Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited.
    Er is geen ondersteuning vanuit Sony Mobile (telefoons) of Sony Playstation ingericht op dit platform.Wij verzoeken u in voornoemde gevallen de contact/supportmogelijkheden van desbetreffende afdelingen te gebruiken;
    Voor Sony Mobile ondersteuning, zie de website: http://www.sonymobile.com/global-en/support/contact-us/country/nl_NL/
    Chat support – Telefonische ondersteuning – Ondersteuning per e-mailVoor Sony Playstation ondersteuning, zie website: http://nl.playstation.com/support/Met vriendelijke groet,
    Consumer Relations
    Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited