Klacht Sony Consumenten Electronica: Is Sony soundbar actie een oplichterij?

Tang

Laatste hebben we een sony soundbar gehaald HT-ZF9, bij het aanschaffen van de soundbar kunnen we kiezen voor een cashback of de gratis achterspeakers. Wij hebben op tijd alle benodigde documenten in een afgesloten envelop verstuurd naar sony en deze is aangekomen per 4 februari bij Sony.

Sony geeft aan dat ze geen knipsel (uit de verpakking) van het serienummer hebben ontvangen. Dit kan namelijk niet want we hebben daadwerkelijk alles meegestuurd, dus inclusief de knipsel van het serienummer.

Als bewijs hebben we een foto die we hebben genomen op 30 januari toen we de knipsel van serienummer uit de verpakking knippen. Op de foto is de uitgeknipte knipsel van serienummer en de verpakking (met een gat door de uitgeknipte knipsel) te zien. Sony wil hierop niet ingaan en blijf beweren dat ze het serienummer niet hebben ontvangen en wil ook geen oplossing geven.

Het lijkt me sterk dat Sony de knipsel is verloren tijdens het openen van de envelop en omdat ondertussen de envelop weggegooid is, beweer Sony dat we niet de knipsel hebben meegestuurd.

Het is voor me eigenlijk ook shockeren om een andere klacht (gepost juli 2018) te vinden op de klachtenkompas die over precies dezelfde actie gaat. Moet ik de conclusie trekken dat deze Sony soundbar actie een oplichterij is en dat Sony niet hun afspraken met klanten kunnen nakomen?

Omdat we voldoende bewijs hebben dat we de knipsel met serienummer uit onze dozen hebben geknipt (dit voordat we de envelop hebben verstuurd), vinden we dat Sony ons de beloofde achterspeakers moet sturen.

Tang
    Sony reageert eentonig met dat ze niet de speakers kunnen geven als ze de uitgeknipte serienummer niet hebben ontvangen. Ongeloofelijk hoe ze hun producten nog op de markt durft te zetten. Ik heb genoeg bewijs dat ik het uitgeknipte serienummer heb opgestuurd. Hoe kunnen ze blijven liegen? Als ze niet in staat zijn om deze cash back actie te doen, moeten ze gewoon niet doen. Nu dat ze met de belofte op de markt staat moeten ze gewoon de belofte vergoeding uitkeren. Het kan niet anders. Ik ga via incassobureau en anders Sony voor de rechter sleepen
    Tang
    Sony heeft totaal geen respect aan hun klanten en is de grootste leugenaar ooit. Ik raad jullie aan om NOOIT iets te halen bij Sony.

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?