Klacht Sony Consumenten Electronica: Kopen Playstation 4 game niet gelukt, Sony klantenservice geeft niet thuis

A.Z.S.

Mijn zoon had bij zijn PS3 game Battlefield 4 een voucher waarbij hij hetzelfde spel voor PS4 kon kopen voor 10 euro. De PS4 was besteld maar lange tijd niet leverbaar. Uiteindelijk via de pc geprobeerd de voucher in te wisselen en de game te kopen. Het inwisselen van de voucher is gelukt, het aankopen van de game echter niet. Deze was niet vindbaar in de Playstation store. Hierop 2 dagen voor de afloopdatum telefonisch contact gezocht met de Sony klantenservice. Medewerker gesproken die mij verzekerde dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat alles goed zou komen en dat Sony coulant met de einddatum zou omgaan. Mijn telefoonnummer achtergelaten. Ik ben niet meer gebeld maar drie dagen later (1 dag na de deadline) vond ik toch een mail in mijn mailbox d.d. 26 maart waarop stond dat ik de game gewoon in de store zou moeten kunnen vinden. Afzender SCEE (= niet direct herkenbaar als Sony). Deadline voor aankoop was toen dus verlopen. Sony geeft vervolgens niet meer thuis.

Sony komt de toezegging niet na dat 'alles goed zou komen' en dat zij 'coulant met de inwisseldeadline zouden omgaan'. Hoewel zij over mijn (mobiele) telefoonnummer beschikten, hebben zij geen moeite gedaan om mij telefonisch te bereiken en te waarschuwen. Ik heb geen (gemiste) oproepen van hen ontvangen. En de ontvangen mail was niet direct als afzender van Sony te herkennen. (Wie weet nu dat SCEE staat voor Sony Computer Entertainment Europe.... Je ontvangt tegenwoordig zoveel spammails) We hebben op tijd de voucher ingewisseld en met de klantenservice contact opgenomen omdat het aankopen niet lukte. Daarom wil ik graag alsnog de PS4 game Battlefield 4 tegen het actietarief van 10 euro aankopen. De ingewisselde voucher staat nog steeds klaar op onze account in de Playstation Store. Als compensatie boden zij 3 maanden gratis Playstation Plus. Ik ga hier echter vooralsnog niet mee akkoord.

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?