Opgelost door Sony Consumenten Electronica: LCD vroegtijdig defect

# 1923
Anoniem

Mijn Sony "flagship" 52X3500 LCD TV heeft al na een paar jaar (~ 2.5 jaar) een storing in het LCD panel. Dit zelfs bij zeer weinig gebruik van de TV! Op internet zijn veel problemen met dit panel (52") en de kleinere variant (46") bekend. De prijsopgave voor de reparatie (vervanging LCD panel) kwam op meer dan €1500. (Voor dat bedrag komt een nieuw 52" toestel al aardig in zicht.) Sony stelt mij zeer teleur dat een er geen coulance is voor een bekend probleem (zie internet fora) met een Premium TV (van €5000,=) dat na zo'n korte tijd al "total-loss" (door €1500 aan reparatie kosten) kan worden beschouwd. Als coulance op de reparatie niet mogelijk is bied dan een (serieuze) korting op een nieuw toestel aan zoals andere merken wel doen als een apparaat ver voor zijn verwachte levensduur sneuvelt en de reparatiekosten te hoog zijn.

Sony Consumenten Electronica
    14-05-2012
    Aan klant is een coulance voorstel gedaan van € 600,- incl netto voor reparatie van de KDL-52X3500 inclusief Thuisservice via een door Sony geautoriseerde servicepartner.
    Klant denkt een nacht na over het voorstel en wordt op 15-05 teruggebeld om zijn beslissing over dit voorstel te vernemen.
    Sony case ID 6609674
    Anoniem
    Wat mij, met eenzelfde verhaal, bij service medewerkers (telefonisch) niet lukte kan nu blijkbaar wel: een coulance van ± € 1000,= op de reparatie.
    Had Sony de coulance toen gegeven had ik de (nog steeds heel dure) reparatie waarschijnlijk uit laten voeren.
    Nu spaar ik al een tijd voor de uit te komen Apple televisie (iTV?) en wil daar niet € 600,= afhalen voor een TV waarvan het niet zeker is of die na de reparatie wel goed blijft werken.
    Dus ik blijf voorlopig TV kijken op me iMac.
    Sony Consumenten Electronica
    Wij hebben de beslissing van u gisterenmiddag vernomen. Het spijt ons dit geen passend voorstel voor uw BRAVIA TV uit februari 2008 blijkt te zijn. Een ander voorstel kunnen wij u helaas niet aanbieden. Mocht u van mening veranderen en het toestel alsnog willen laten repareren; ons voorstel blijft nog 3 maanden van kracht. Alle betreffende correspondentie staat vermeld onder het Sony case ID nummer. Wij hopen dat u alsnog voor Sony kiest.
    Anoniem
    Bedankt voor het voorstel, maar ik kijk nu al 2 jaar TV op de iMac (door omstandigheden) en hou dat ook nog wel vol tot de Apple TV uit is.Toen vorig jaar bleek dat het te duur was om de BRAVIA TV te laten repareren en er geruchten kwamen over een revolutionaire Apple TV had ik mijn keus snel gemaakt.
    Ik heb zeer goede ervaring met Apple er vertrouw er op dat zij met een prachtige TV op de markt zullen komen. Waarschijnlijk zijn jullie net zo benieuwd als ik. ;-)(Status=Afgehandeld)

Anoniem

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?