Klacht Sony Consumenten Electronica: Led TV Scherm kapot.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 171791
Gebruiker
Straaten
Datum
8 reacties

Details

Klacht

09-11-2013 een Sony bravia type KDL50W656ASAEP gekocht bij Saturn.
Aangezien ik al jaren Sony koop vanwege de kwaliteit verbaasde het mij dat hij 08-06-16
kapot ging. Allemaal horizontale strepen op het scherm. Aangezien Saturn is overgenomen door Mediamarkt , ben ik naar de klantenservice gegaan en die namen contact op met Sony. Aangezien Sony maar twee jaar garantie gaf en melde dat er eerst iemand moest komen met een voorrij prijs van €50. De Mediamarkt wist mij te vertellen dat er een nieuw scherm in moest, en dat kan ongeveer een paar honderd euro kosten.
Aangezien ik attendeerde op de economische waarde, en dat 2,5 jaar wel er kort is voor een toestel van Sony, werd mij via een ingewikkelde berekening wel duidelijk dat ik het grootste deel van de relatie moet betalen.

Gewenste oplossing

De voorrijkosten wil ik betalen maar de rest kosteloos gerepareerd.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

8 reacties

  1. Auteur
    Sony Consumenten Electronica
    Datum
    Hoi Ton,

    Heb je een casenummer of iets dergelijks van Media Markt? Dan kunnen we inzien wat er exact is gebeurd.

    Vervolgens kijken we het na.

    Met vriendelijke groet,

    Sony Nederland
  2. Auteur
    Straaten
    Datum
    Van de mediamarkt moest ik eerst iemand van Sony er naar laten kijken. Dan zou de mediamarkt via hun rekenmodule bepalen hoeveel zij mee zouden betalen aan de reparatie.
  3. Auteur
    Sony Consumenten Electronica
    Datum
    Hoi Ton,

    Reactie van MediaMarkt is juist. De TV moet eerst langs Sony voordat er een definitief oordeel komt.
  4. Auteur
    Straaten
    Datum
    Wat is dan de volgende stap en wat gaat mij dit kosten?
  5. Auteur
    Sony Consumenten Electronica
    Datum
    Je kunt contact opnemen met onze klantenservice. Dan boeken ze je in. Of Media Markt dat dat voor je.

    We kunnen niet op voorhand zeggen wat de kosten zijn. Daar is deze volgende stap juist voor.
  6. Auteur
    Straaten
    Datum
    Ik heb contact gehad met Sony en die heeft mij doorverwezen naar
    Selectro. Voorrijkosten €60, en die konden geen prijsopgave geven van een nieuw scherm. Aangezien ik ongeveer vermoed wat het allemaal gaat kosten en dan reken op een ingeschatte korting van misschien 50% op de reparatie, neem ik maar mijn verlies en ga maar een ander merk kopen. Bedankt voor de respons.
  7. Auteur
    Sony Consumenten Electronica
    Datum
    Hoi Ton,

    We raden je aan om toch de TV bij een reparateur aan te bieden. Volgens de wet heb je recht op coulance, afhankelijk van wat er mis is.

    Als je geen voorrijkosten wilt betalen, kun je het toestel ook aanbieden bij de MediaMarkt zelf. Het toestel moet wel onderzocht worden voordat we met een prijsopgaaf en vervolgens een coulanceaanbod kunnen komen.
  8. Auteur
    Straaten
    Datum
    Ik had verwacht dat het toestel gratis werd opgehaald. Na beoordeling van de tv had ik een beslissing kunnen nemen.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen