Klacht Sony Consumenten Electronica: Misleiding over beschikbaarheid producten PS5 VR2, je bestelling wordt automatisch geannuleerd.

Klachtnummer
# 651038
Gebruiker
E. Blok
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Misleiding over beschikbaarheid producten PS5 VR2. Onbereikbaar en alleen via de Chat, waar naar uren nog geen contact is. Het nummer wat gebeld kan worden voor betalingsproblemen klopt niet en is alleen voor hardware ondersteuning.

als je via direct.playstation.com en bestelling wilt doen, dan gaat dat in eerste instantie al moeizaam, maar heb je een PayPal of Creditcard gekoppeld dan krijg je een orderbevestiging. Dezelfde dag of de volgende ochtend is je bestelling geannuleerd. Met de melding "er is iets mis met de betalingsauthorisatie"

Contact opgenomen met PayPal en zien dat de betalingen gewoon geannuleerd worden zodra hij wordt aangeboden. Ook al wordt in eerste instantie de afschrijving van het bedrag wel getoond met een autorisatie "Dit lijkt op een automatisch proces wat direct een bestelling annuleert omdat er (vermoedelijk) geen voorraad is.

In de week dat ik de bestelling wilde doen kwamen er op de omgeving alleen maar meer varianten die beschikbaar zouden moeten zijn.

Na 7 pogingen denk ik dat ik het er maar even bij laat.

Gewenste oplossing

Graag wil ik een eerlijk antwoord waarom mijn bestellingen steeds worden geannuleerd.
Zet de bestelling in gang of toon de beschikbaarheid niet.
Ja, het is logisch dat sommige producten niet leverbaar zijn, maar wees daar dan eerlijk over.
Wees bereikbaar.

3 reacties

  1. Auteur
    E. Blok
    Datum
    Ondertussen vandaag voor het eerst met iemand via de Liveachat kunnen communiceren.
    Eerdere pogingen hiertoe stopte vanzelf buiten de sluitingstijd, als je al de mogelijkheid krijgt om te mogen wachten.
    Livechat: https://www.playstation.com/nl-nl/support/contact-us/direct/?category=PS+Direct
    Openingstijden: 10:00 - 18:00
    Ma-vr
    Chat met een ondersteuningsmedewerker.

    Deze medewerker had als advies het via een van de "retail partners" te bestellen. Aangegeven dat dit voor mij geen optie is en overal ook duurder als via Sony zelf.

    De Sony chatpartner vermoedde dat er een probleem in het verwerkingsproces met mijn orders op de site zou zijn, hij kon dat echter niet inzien. Ook niet met de 5 geannuleerde en 1 lopende ordernummers die ik kon verstrekken. Ook had deze persoon geen bevoegdheden om de actuele voorraad in te kunnen zien.

    De informatie over de beschikbaarheid op de website zou actueel moeten zijn.

    Veel sus woorden, excuses, maar geen bevredigend antwoord naast (probeer het ergens anders).

  2. Auteur
    E. Blok
    Datum
    Geen reactie van Sony. Er is geen mogelijkheid om contact met Sony op te nemen buiten de chat. Maar goed, welke support kun je verwachten op iets wat je niet kunt aanschaffen. Ik blijf het proberen, maar via PayPal lukt het nog steeds niet te lukken.
  3. Auteur
    E. Blok
    Datum
    Ondertussen is binnen hetzelfde systeem de order uiteindelijk door deze op te splitsen ineens geaccepteerd en geleverd. Dat is geen oplossing voor deze klacht. Wel heb ik de nu los bestelde producten kunnen betalen en mogen ontvangen.

    Rest mij nog een ding.

    Sony Consumenten Electronica

    Beterschap gewenst

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Sony Consumenten Electronica?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen